Saada vihje

MÜSTILINE LEND Kas Nepal Airlines lendab tõesti nüüd Tallinna ja Pihkva vahet?

Copy
Artikli foto
Foto: N509FZ / Wikimedia Commons

Tähelepanelik veebikasutaja märkas lennukite asupaiku ja trajektoore paljastava Flightradari ekraanil Eesti kohal lennukit, mis paistis kuuluvat Nepal Airlinesile. Üllatus oli suur, kui selgus, et väidetavalt Nepal Airlinesile kuuluv lennuk oli lennunumbri RA 67600 all teel Tallinnast… Pihkvasse.

Artikli foto
Foto: Kuvatõmmis Flightradar lehelt

Minevikus Royal Nepal Airlinesi nime kandnud Nepali tuntuim lennufirma IATA koodi RA tõepoolest kasutab, kuid miks peaks 1958. aastal asutatud lennufirma opereerima kodusest Tribhuvani lennujaamast nii kaugel ja säärast imelikku marsruuti?

Tallinna lennujaama kommunikatsioonispetsialist Jane Kallaste aitas saladuseloori veidike kergitada ning ilmneb, et süsteemiloogika tõttu ajab Flightradar teatud juhtudel segi lennuki registrinumbri ning sarnaste tähtedega algava IATA koodiga seotud lennufirma. Seega tähendab RA67600 hoopiski Venemaa õhusõidukite registris olevat Cessna väikelennukit, mis varemgi Pihkva ja Tallinna vahel lennata põristanud. Parimal juhul on tal kahe sihtpunkti vahel liikumine võtnud aega tund ja 16 minutit, kuid mõnikord on teel olek kestnud ka pool tundi kauem. Mis asju Cessnaga aetakse, teada saada ei õnnestunud.

«Lennujaamale on edastatud informatsioon, et tegemist on ferry-lennuga (ühest baasist teise suunamine, hoolduses käimine, kliendini toimetamine - toim). Seda millega täpsemalt tegemist on, meie ei uuri,» lausus Kallaste.

Cessna 182T Skylane kaalub 894 kilo ja võtab peale neli reisijat. Lennukiirus jääb alla 300 kilomeetri tunnis. Radarboxi ekraanile jättis väike lennuk endast jälje vähem kui poole marsruudi ulatuses.
Cessna 182T Skylane kaalub 894 kilo ja võtab peale neli reisijat. Lennukiirus jääb alla 300 kilomeetri tunnis. Radarboxi ekraanile jättis väike lennuk endast jälje vähem kui poole marsruudi ulatuses. Foto: Kuvatõmmis Radarbox lehelt

Nepal Airlinesi päriselt Euroopa õhuruumi naasmine oleks lennuentusiastidele igal juhul huvitav üllatus. Kauges minevikus Nepal Airlines Katmandust Euroopasse lendas ning siis sai otse Katmandusse reisida näiteks Viinist, Frankfurdist ja London Gatwicki lennujaamast. Kuivõrd Nepalis juhtub mägede vahel rasketes ilmastikutingimustes aga palju lennuõnnetusi, otsustasid Euroopa Liidu ametivõimud keelata igaks juhuks kõigil Nepali lennufirmadel Euroopa Liitu lendamise ning mustas keelunimekirjas on kõik Nepali õhusõiduettevõtted tänaseni.

Viimane õnnetus konkreetselt Nepal Airlinesiga 2014. aastal, kui 18 inimesega DHC-6 Twin Otter kaotas Pokharast Jumlasse lennates kehva nähtavuse tingimustes käest õige tee ja lendas vastu mäge, mille tulemusel said surma kõik pardal viibinud. Kokku on sel sajandil Nepal Airlinesi lennukeid vastu mäge lennanud kaks, üks lennuk kihutas aga maandudes rajalt välja ja sai sedavõrd tõsiselt kannatada, et tuli maha kanda. Tollest õhusõidukist õnnestus kõigil siiski eluga pääseda. 

Tagasi üles