Hiiumaa ja mandri vaheline laevaliiklus taastus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Artikli foto
Foto: Küllike Rooväli / Postimees.

Kuigi hommikused mandri ja Hiiumaa vahelised reisid jäid madala veetaseme tõttu ära, on praegu laevaliiklus Rohuküla-Heltermaa liinil on taastumas ja laevad väljuvad mõlemast sadamast 10.30.

Veel ei ole kindel, kas järgmised väljumised toimuvad, teatas Saaremaa Laevakompanii. Otsused järgnevate reiside osas tehakse operatiivselt pool tundi enne reisi väljumist. Veetase on hakanud tõusma ja kella 10 seisuga oli 47cm alla 0-taseme.

Mandrile Saaremaa kaudu

Olemasolevate Rohuküla-Heltermaa liini piletitega saab sõita läbi teiste liinide. Hiiumaale sõita soovijad ostavad Virtsust pileti ja saavad lisaks sama piletiga sõita ka Triigist Sõrule. Hiiumaalt mandrile sõita soovijad ostavad pileti Sõrust väljuvalt parvlaevalt Kõrgelaid ja saavad sama pileti ettenäitamisel sõita ka Kuivastust mandrile. 

Lisareisid Triigi - Sõru liinil, Sõrult 11, 14 ja Triigist 12.30 ja 15.30 toimuvad igal juhul, hoolimata sellest, kas liiklus Rohuküla-Heltermaa vahel taastub täielikult või ei. 

Täna varahommikul oli veetase Heltermaa - Rohuküla liinil 55 cm alla 0-taseme. Kriitiline tase, millega laevaliiklus saab liinil toimuda on vähem kui 49 cm alla nulli. Eile päeval oli veetase 15 cm ja õhtuks 30 cm alla 0-taseme.

Kell 8 seisuga oli veetase veel languses. Veetaseme järsk langus on tingitud idakaare tuultest Väinamerel 10 m/s, mis on tingitud Läänemere keskosas asetseva tsükloni keskmes, kuna veemassid liiguvad tsükloni keskme suunas.

Ilmaprognoosi kohaselt hakkavad ilmaolud muutuma täna õhtuks, millega võib eeldada veetaseme languse peatumist. Raskendavaks asjaoluks on ka liikuma hakanud jäämassid, mis on kuhjumas Heltermaa sadama sissesõiduteele.

Rohuküla - Heltermaa veetee on veetaseme languse suhtes kõige tundlikum, kuna laevaliiklus toimub osaliselt läbi süvendatud kanalite.

Tagasi üles