Rooside nägemiseks on linn veel liiga kaugel, ent nende okkalised puhmad kaunistavad munakivisillutisega tänavaid kõikjal. Küll kollased, küll valged, kõige sagedamini aga punased.
Kevadise koroonalaine ajal katkestati Rootsist Visbysse viivaid lende ning laevad võtsid pardale peamiselt koju kiirustavaid gotlandlasi, mistõttu jäi saar epideemiast suuresti puutumatuks. Septembris otseseid reisipiiranguid pole, kuid kõik voolujoonelisele valgele hiidlaevale suundujad peavad deklareerima, et neil puuduvad Covid-19 sümptomid. Üsna ebatavaline on Tallinna ja Helsingi vahelise laevaliikluse tuksega harjunule seegi, et Gotlandi laevadele minnes tuleb suurem pagas check-in’is ära anda (kätte saab selle Visby sadamas lennujaamadest tuttavalt liikuvalt lindilt).
Juhtub veel midagi eripärast: juba pärast automaatväravate läbimist astub minu juurde käbejalgne erariietes mees ning tahab näha dokumenti, mida ei küsita sugugi kõigilt laevareisijailt. Seda, kas sellise pistelise kontrolli põhjuseks võib pidada Vene laevastiku augustikuiseid manöövreid Gotlandi lähivetes, mis Rootsi kaitsejõude esimest korda pärast külma sõda oma lahinguvalmidust tõstma sundisid, ei ole küsida kelleltki, kuid Rootsi kaitsejõud suunasid vastureaktsioonina oma suurimale saarele nii reaktiivhävitajaid kui ka tanke.
Ent kui laev randub ning reisijad pehmes septembriõhtus oma teid pidi laiali hajuvad, pole ängistust ja ärevust küll kuskilt hoomata. Pilk peatub võlutuna hoopis ühel sadamalähedasel laohoonel, kuhu on justkui Tallinna Noblessneris asutatud midagi klubilaadset. Neoonvalguse kõrval kaunistavad asutuse terrassi ka suurtes pottides palmid ning atmosfäär on korraks otsekui Rivieras, ehkki näha pole ühtegi klienti. Küll kostab avatud uste vahelt kerget meeleolumuusikat.