Lion Airi tragöödias elu kaotanute lähedased kaebasid Boeingu kohtusse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lutfinani Eka Putri leinab oma abikaasa kirstu kohal.  Deryl Fida Febriantoo oli Lion Airi lennu JT610 pardal.
Lutfinani Eka Putri leinab oma abikaasa kirstu kohal. Deryl Fida Febriantoo oli Lion Airi lennu JT610 pardal. Foto: ANTARA FOTO / REUTERS/SCANPIX

29. oktoobril kukkus Indoneesias Jaava merre Lion Airi lend JT610. Hukkusid kõik pardalolnud. Nüüd on uurijateni jõudnud info, et piloot nägi kuni lõpuni kurja vaeva, et lennukit õhus hoida.

Hukkunud inimeste lähedased on võtnud aga kavaks Boeingu kohtusse kaevata, kuna just Boeing oli merre kukkunud lennuki 737 MAX 8 valmistaja. Hagejad väidavad, et lennuk oli «ebamõistlikult ohtlik».

Indoneesia transporditurvalisuse komitee lennundusjuht Nurcahyo Utomo andis võimukandjatele väljaande Australian kinnitusel aru ja selgitas, et lennu kapten ja kaaspiloot nägid erinevaid lennukiirusi, samal ajal kui lennuk meeletu kiirusega mere poole langes. Piloot püüdis meeleheitlikult lennuki trajektoori korrigeerida, mis ühe versiooni kohaselt põhjustas tehnika ülesütlemise ning automaatika suunas lennuki nina mere poole, püüdes korrigeerida viga, mida tegelikult polnud.

Hagis seisab, et ebatäpne informatsioon, mida edastas lennukile lisatud uus anti stall seadeldis, oli põhjuseks, miks lennuk alla kukkus ning polnud mingit šanssigi, et pilootidel õnnestunuks tragöödia ära hoida. Uus seadeldis oli aga lisatud lennukile ilma pilootide teadmata ning neid polnud ka koolitatud sellega töötama.

Chicagos asuva advokaadibüroo esindaja Floyd Wisneri sõnul väärivad 189 hukkunu pered mõistlikku hüvitist. «On kiirelt selgeks saanud, et õnnetuse põhjustas Boeingu lennuki viga ning see on põhjustanud hukkunute lähedastele määratuid hingepiinu.»

Boeing on jäänud endale kindlaks: 737 MAX 8 on turvaline õhusõiduk.

Märksõnad

Tagasi üles