Eesti turismikampaania maailma parimate seas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: World Travel Market

Hiljuti Londonis toimunud auhinnagalal International Tourism & Travel Awards võitis Visit Estonia looduskampaania Stress Buster kolmanda koha riiklike turismiorganisatsioonide kampaaniate seas. Kuldmedali sai Portugal, hõbeda Fääri saared. Eestist tahapoole jäid Jaapan, USA, Egiptus, Jordaania, Soome ja Peruu.

„Selliste auhindade puhul ei räägi me ainult kampaania loovlahendusest. Loovlahendus peab ka tulemuse koju tooma,“ selgitas Visit Estonia kampaaniate juht Rasmus Vaino.

Kampaania levitus toimus 2017. aasta teisel poolel peamiselt Inglismaa, Saksamaa, Norra ja Rootsi sihtturul eesmärgiga tõsta reisivate linnainimeste teadlikkust Eestist kui reisisihist ning siinse puhta looduse väest argistressi leevendada. Kampaania keskmeks olevat videot vaadati kokku üle 1,2 miljoni korra ning sõnum jõudis sotsiaalmeedia kanalite ning erinevate reklaami- ja meediategevuste kaudu 50 miljoni inimeseni. 2017 oli Eestile ka kõigi aegade parim, rekordiline turismiaasta nii sise- kui ka välisturismi kasvu poolest.

Vaatamata suunatusele neljale turule oli kampaania mõju tunduvalt laiem. Vaino kommenteeris seda muutunud turunduspraktikaga.

«Veel kümme aastat tagasi oli turismiturundus väga riigipõhine. Praegu, veebi- ja digiajastul levib hea lahendus kiiresti üle riigipiiride ning potentsiaalne publik on suurem ja mitmenäolisem. Kampaanialehte külastasid inimesed kokku 117 riigist, mida on kaugelt rohkem, kui ühel turundusorganisatsioonil saab sihtturge olla,» rääkis Vaino.

Londonis saadud kõrgetasemeline auhind polnud Stress Busterile esimene. 2017. aastal jõudis töö Eesti Digiteo konkursi finaali, 2018. aastal toodi pronks Balticbesti festivalilt ja Kiievi rahvusvaheliselt reklaamifestivalilt ning koguti kuus Kuldmuna samanimelisel Eesti prestiižikal reklaamikonkursil.

Loovlahendus levis rahvusvaheliselt ka väljaspool konkursse: näiteks jõudis kahte suurde Hiina reklaamivaldkonna eksperte koondavasse kanalisse ning seda kasutati ka Norra poliitikute stressitaseme meelelahutuslikuks mõõtmiseks valimiskampaanias, mis äratas palju tähelepanu sealses meedias.

Stress Busteri kampaania loovlahendusena jälgiti Berliinis möödakäijaid ja valiti moodsa näotuvastustehnoloogiaga välja inimesed, kes vajaksid stressi maandamist kõige rohkem. Neilt küsiti, kas nad sooviksid veeta mõned minutid Eesti looduses ja tunda selle mõju. Paljud üle töötanud ja kõrge stressitasemega inimesed, kes nõustusid osalema, ümbritseti Eesti metsa meenutava hüpik-keskkonnaga.

Analüüsi viis läbi Berliini Humboldti Ülikooli psühholoogia professor Andre Weinreich, kes kasutas stressis inimeste leidmiseks kaasaegseimat Fraunhofer Instituudi loodud SHORE tarkvara, mis määrab inimese vanuse ja soo ning suudab ka HD-video järgi reaalajas tuvastada valiku emotsioone ja salvestada ka väikeseid muutusi näoilmetes.

Kampaania eestvedaja oli Visit Estonia koos partneritega – Eestis Zavod BBDO/Event Masters ning Berliinis hinnatud büroo BBDO Berlin. Kampaaniat rahastati Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest, mis on ette nähtud Eesti kui reisisihi tuntuse suurendamiseks.

Tagasi üles