Möödunud reedel vahistati Floridas Sun Country Airlines'i piloot, kes üritas lennukisse minna koos laetud tulirelvaga.
Lennukisse laetud tulirelva tuua üritanud piloot vahistati
Reedel leidis Southwest Florida rahvusvahelise lennujaama turvakontroll tööle mineva Sun Country Airlines'i piloodi pagasist laetud tulirelva, kirjutas Travel+Leisure.
54-aastane piloot Brian A. Machtemes sai süüdistuse ilma loata peidetud tulirelva kaasas kandmise eest. Relv leiti rutiinse turvakontrolli käigus, kui piloodi pagas läbis turvakontrolli läbivalgustamislindi.
Juhtumi kohta koostatud politseiraporti kohaselt kutsusid turvakontrolli töötajad kohale politsei, kes selgitas välja, et pagas kuulus tõepoolest Machtemesile ning et piloot oli ise oma koti pakkinud ning polnud seda jätnud järelevalveta.
Läbiotsimisel selgus, et piloodi pagasis oli 380-kaliibrine püstol, milles oli laetult kuus kuuli.
Machtemes näitas ametivõimudele kehtivat relvaluba, mis ta oli saanud Minnesota osariigis, kuid Florida ei tunnista Minnesotas välja antud relvalube. Seejärel loeti piloodile ette tema õigused ning Machtemes otsustas mitte vastata ühelegi täiendavale küsimusele ilma advokaadi juuresolekuta.
Machtemes lasti vabaks kaks tundi hiljem ning 26. novembril ootab teda kohtuistung.
Sun Country Airlines kinnitas, et tegemist oli nende piloodiga, kuid ei soostunud kommenteerima, mis saab lennufirma ja piloodi töösuhtest edasi. Sellegipoolest kinnitas lennufirma esindaja, et arreteeritud piloodi lennul olema pidanud reisijad suunati edasi hotelli ning neile pakuti välja uued lennud.
Kuigi Ameerika Ühendriikides on pilootidel teatud tingimustel lubatud relv kokpitti kaasa võtta, kuid sellisel juhul tuleb väljaspool kokpitti olles relva transportida lukustatud kohvris.
USA transporditurvalisuse ameti esindaja Mark Howelli sõnul on väga vähe piloote, kel on üldse lubatud lennukisse relv tuua. «Nad peavad läbima lisatreeningu ning peaksid minema läbi teistsuguse turvakontrolli, mis on väga erinev sellest, et unustad lihtsalt tulirelva oma kotti,» selgitas Howell.