Hong Kongi turistidele suunatud reklaam romantiseerib perevägivalda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kuvatõmmis

Reklaam, mille eesmärgiks on Hong Kongi toreda sihtkohana reklaamida, on tegijatele ilmselt suure üllatusena hoopis vastupidise reaktsiooni saanud.

«Kiiksuga armulugu», mida reklaamis näidatakse, tuletab inimestele hoopis vägivaldset suhet meelde. Kampaania autoriks on Chan Chi-fat ning ekraanil näeme, kuidas noor naine pakib meeleheitlikult asju, kuid avastab siis, et poiss-sõber on tema passi ära võtnud – sest ta ei taha, et naine Hong Kongist ülikooliõpingutele lahkuks.

Paljud on Twitteris välja toonud, kui kohutav on sõnum video taga ning kuidas see on otsene vihje inimkaubandusele. On seadusevastane ära võtta kellegi passi, et takistada tal reisida. Kõige tagatipuks on tegemist manipuleeriva käitumisega, mida kasutavad sageli vägivallatsejad, et oma ohvreid enda küljes kinni hoida. Tegemist on ka taktikaga, mida inimkaubitsejad kasutavad.

Üks naine jagas Twitteris reklaamiga seotult oma lugu: «Lõbus fakt: mu vägivaldne eks varastas mu passi, et mind kontrollida. Ei tea, mida täpselt reklaamiagentuur, kes selle mõttega välja tuli, küll mõtles, aga ilmselgelt on see möödalask.» Ka paljud teised on Twitteris välja toonud, et perevägivalla romantiseerimine pole kaugeltki okei ja see reklaam tuleks kohe maha võtta.

Märksõnad

Tagasi üles