Virgin Atlanticu lennuk oli maandumas Londoni Heathrow’ lennujaama ning oli parasjagu 975 meetri kõrgusel, kui selle lähedale lendas droon, kirjutas Airlive.net.
264 reisijat mahutav Boeing 767-9 Dreamliner lennuk lendas üle Clapham Commoni linnaosa, kui kokkupõrge drooniga napilt olemata jäi. Lennuki kiirus oli sel hetkel 402 kilomeetrit tunnis.
Raporti koostas Suurbritannia napilt ära jäänud lennuõnnetusi uuriv amet UKAB, kelle sõnul lendas droonisarnane objekt lennuki paremast tiivast veidi allpool. Kokkupõrkest lennuki mootoriga jäi puudu kolm meetrit.
Intsidendi tõsidust hinnati kategooriaga A, mis tähendab, et oli tõsine oht kokkupõrkeks. UKAB juhatuse hinnangul mängis õnnetuse ärahoidmisel peamist rolli piloodi ettenägelikkus.
Suurbritannia lennuameti andmetel ei olnud enne seda juhtumit riigi õhuruumis mitte kunagi droon ja lennuk üksteisele nii lähedale sattunud.
Virgin Atlantic kinnitas, et selline vahejuhtum leidis aset ning kutsus üles nõudeid droonidele karmistama.
Droonid on probleem ka Eestis
Eesti lennuameti kommunikatsioonijuhi Marelle Pihlaku sõnul on ka Eestis olnud olukordi, kus droone on õhusõidukite väga lähedale lennutatud. Viimatine näide pärineb selle aasta juunist, kui Vikipalu põlengule appi läinud politsei- ja piirivalveameti helikopter sattus mõnekümne meetri kaugusele sündmust kajastanud Kanal 2 ajakirjaniku lennutatud droonist.
Sel korral oli tegemist kommunikatsiooniveaga, kuid Pihlaku sõnul lennutatakse keelatud alas droone tihtipeale kas teadmatusest või siis täiesti tahtlikult, mis võivad kujutada endast suurt ohtu.
Pihlak võrdleb õhuruumi maanteega, kus mõlemas kehtivad kindlad reeglid, millest kõigi ohutuse tagamiseks tuleb kinni pidada.