Kui pärast lennuki maandumist on turvavöö tuluke kustunud, kibelevad enamik reisijaid juba välja ning hakatakse oma käsipagasit ülevalt kappidest otsima. See lõpeb aga enamasti terve lennukitäie inimeste vahekäigus seismise ja ootamisega.
Miks võtab pärast maandumist lennukist välja saamine nii kaua aega?
Ükskõik kui kiire sul ka poleks, tuleb lennukist väljudes alati järgida etiketti ning enne kui uksed avatakse, niikuinii mitte keegi välja ei saa. Paljudel reisijatel võib tekkida küsimus, miks küll lennufirmad midagi ette ei võta, et ootamisaega vähendada, kirjutas Travel+Leisure.
Peamine põhjus ei seisnegi aga mitte lennufirmas endas, vaid hoopis lennujaama maismaateeninduses. Piloodid ja lennusaatjad ei saa ootamise kiirendamiseks samuti suurt midagi teha, nende eesmärgiks on vaid tagada reisijate turvalisus.
Lennuki turvavöö märk kustub tavaliselt ära kohe kui lennuk on jõudnud väravani ning lõpetanud liikumise. Kuid enne, kui saab avada lennuki uksed, tuleb ära teha veel palju tööd. Kõigepealt peab piloot välja lülitama mootori ning kokkupõrkest hoidumise tule. Kui tuli on kustunud, teavad lennujaama töötajad, et nüüd on lennukile lähenemine ohutu.
Seejärel toovad nad reisijate jaoks silla ja ühendavad selle lennuki ukse külge. Alles seejärel teatavad nad salongipersonalile, et nüüd on ohutu inimeis lennukist välja lubada.
See kõik võtab enamasti mitu minutit aega ning kui midagi vahepeal juhtub, näiteks reisijate sillaga on tehnilisi probleeme, venib see aeg veel pikemaks. Samuti võib reisijate silla täpne ühendamine lennuki uksega õnnestuda alles mitmendal katsel või võib lennujaama maismaateenindus töötada parajasti mõne teise lennuki kallal, mis on jõudnud samal ajal.
Seega, kõige mõistlikum on pärast lennuki maandumist lihtsalt rahulikult oma kohale jääda ning mitte ringi sagima hakata enne, kui lennusaatjad on andnud loa lennukist väljumiseks..