Galerii: Prantsusmaa uued kiirrongid teevad Eesti porganditele silmad ette (7)

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Prantsusmaal jõuavad turule uued ja uhked kiirrongid, mis olid algselt mõeldud vaid rikastele, kuid on nüüd kättesaadavamad ka tavareisija jaoks.

«Klassikaline TGV on surnud,» seises sel nädalal ühe Prantsusmaa ajalehe kaanel, viidates uute InOui rongide ametlikule tulekule sel neljapäeval, vahendas The Local.

InOui rongid hakkavad peagi asendama kõiki vanu Prantsusmaa raudteedel veerevaid TGV ronge, kuigi reaalsuses on pigem tegemist Prantsusmaa riikliku raudteekorporatsiooni SNCF (Société Nationale des Chemins de fer français) hea turundusprojekti kui Prantsuse raudteesüsteemi revolutsiooniga.

Kui InOui rongid sarnanevad paljuski TGV rongidele ning pakuvad preemiumklassi kiirrongiteenust, siis neile lisanduvad soodsama klassi Ouigo rongid, mis hakkavad samuti paljudesse Prantsusmaa linnadesse sõitma.

InOui rongid saavad olema valget ja halli värvi koos punase varjundiga, varasemate TGV siniste rongide asemel. Ouigo rongid hakkavad olema aga roosad ja türkiissinised.

InOui nimetus sobitub hästi SNCF brändiga, kuna üle terve maailma kasutatakse nende teenustes nagu OuiBus ja OuiCar sõna «oui», mis tähendab prantuse keeles «jah». Nimel on ka kriitikuid, nagu näiteks Sorbonne ülikooli turundusõppejõud Jean-Marc Lehu, kelle arvates ei kõneta «oui» rahvusvahelist klientuuri.

SNCF hinnangul muudab kahe erineva teenuse olemasolu reisijate jaoks olukorra lihtsamaks, justnagu Air France on Prantsusmaa riiklik lennufirma, millel on Transavia haru, mis teenindab odavamatest lendudest huvitatud kliente.

SNCF plaanib oma kiirrongidele 2020. aastaks meelitada ligi 15 miljonit reisijat rohkem kui praegu. Hetkel teenindab TGV igal aastal 105 miljonit reisijat.

Hetkel on Prantsusmaal töös 330 TGV rongi, kuid tulevikus saab olema 280 InOui rongi ning 34 OuiGo rongi. Kuigi arvu poolest rongide arv väheneb, mahutavad tegelikult uued rongid oluliselt rohkem reisijaid.

«TGV ronge peeti Prantsusmaal ainult rikaste inimeste jaoks, kuid Ouigo rongid toovad kiirrongi teenuse kättesaadavamaks ka uuele sektorile elanikkonnast,» selgitas Prantsusmaa raudtee kasutajate ühingu FNAUT esindaja Christian Broucaret.

Esindaja sõnul on SNCF motivatsiooniks uute rongide turule toomisel ettevalmistus konkurentsiks raudteel ning mitte niivõrd reisijate jaoks olukorra parendamine. Sellegipoolest peaks Broucaret hinnangul tulemus olema ka reisijate jaoks positiivne.

Ouigo hakkab pakkuma InOuist soodsamaid pileteid, kuid InOui teenus saab olema oluliselt luksuslikum. Näiteks on seal restoran ja teenindus ning piiramatu kogus pagasit.

Kommentaarid (7)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles