Piloot tuli keset lendu reisijate vahele uinakut tegema (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto on illustratiivne
Foto on illustratiivne Foto: BENOIT TESSIER / REUTERS/ Scanpix

United Airlinesi pilooti märgati USAst Šotimaale suundunud lennul esimeses klassis uinakut tegemas, mis muutis mõned reisijad rahutuks.

22. augustil olid reisijad seitsmetunnise lennu jooksul Newarkist New Jerseyst Glasagow'sse tunnistajaks piloodi unepausile, millest üks reisijatest, kes oli endine politseinik, tegi ka pilti, kirjutas Independent.

«Loomulikult kui piloodid vajavad keset lendu puhkust, peaksid nad seda tegema reisijatest eemal,» selgitas pilooti pildistanud reisija ning lisas, et ta on lennanud USAsse palju kordi, kuid pole kunagi varem seda näinud, et piloot reisijate juurde magama tuleks.

Ta kirjeldas, et piloot vahetas tualettruumis oma piloodivormi tavariietuse vastu, magas poolteist tundi ning enne kokpitti tagasi suundumist vahetas uuesti riided.

Väidetavalt tuli seejärel reisijate juurde uinakut tegema kaaspiloot. 

Endine politseinik seletas, et kui mõnda politseinikku pildistatakse tööautos magamas, tuleb neil paksu pahandust.

«Ma ei arva, et sadasid inimesi vedava lennu kapten võiks olla sedavõrd haavatavas positsioonis,» lisas mees.

Hiljem selgus, et kokpitis oli kolmeliikmeline pilootide meeskond ning reisijate turvalisus ei olnud hetkekski ohtu seatud.

United Airlinesi esindaja kirjutas teates:

«Atlandi-ülestel lendudel on piloodid kohustatud puhkepausi tegema. Seda lennukit opereeris kolmeliikmeline kokpiti meeskond ning see [pildistatud] piloot oli oma puhkepausil.» 

Lennupakkumiste leheküljel The Points Guy avaldati samuti pilooti toetav artikkel, selgitades, et sedavõrd pikkadel lendudel nagu Atlandi-ülesed lennud, on piloodid suisa seadusega kohustatud puhkepausi tegema.

«Vastavalt Föderaalmäärustiku seadusele CFR, kui lennukis on kolm või rohkem pilooti, ei tohi ühegi nende tööperiood ületada 24 tunni jooksul kaheksat tundi korraga,» seisis artiklis. 

Suuremates lennukites saavad piloodid puhata reisijatest eemal selleks eraldi ette nähtud ruumis, kuid väiksem 757-200 lennuk, mis lendab Newarki ja Glasgow' vahel, sellist ruumi ei oma. Seetõttu on üks äriklassi iste reserveeritud meeskonnaliikmete puhkepausidele.

Märksõnad

Tagasi üles