Eelmisel aastal hilinesid ligi 1,3 miljoni reisija lennud vähemalt kolm tundi. Kõige suuremateks hilinejateks olid aga ka eestlaste seas ülipopulaarsed lennufirmad.
Uuring: eelmise aasta suurimate hilinejate seas olid Ryanair ja easyJet
Tarbijate grupp Which? analüüsis Suurbritannia lennuameti lendude täpsuse statistikat alates möödunud aastast kuni 2018. aasta juunini, kirjutas The Independent. Uuringus vaadeldi läbi Suurbritannia lendavaid lennufirmasid, millel on vähemalt 1825 lendu aastas. Which? leidis, et üle 13 000 lennu, mis läbisid Suurbritannia lennujaamu hilinesid üle kolme tunni.
Uuringus selgus, et easyJet, Ryanair ja British Airways hilinesid kõige rohkem, tervelt 0,7 protsenti kõigist nende lendudest ei jõudnud kohale õigeaegselt. See tähendab, et nende lennufirmade hilinemised mõjutasid rohkem kui 630 000 reisijat.
Uuringus analüüsiti samuti hilinemisi õhus oleku aja järgi. Pikamaalendudest hilinesid selles kategoorias kõige rohkem Norwegian, Thomas Cook ja TUI. Keskmise lennu pikkusega lendudest Thomas Cook, TUI ja Saudi Arabian Airlines ning lühilendudest Icelandair, Aurigny ja TUI lennud.
Lennureisija õigused hilinemise korral
Vastavalt EL-i seadustele on kolm või rohkem tundi hilinenud lennu puhul reisijatel õigus kompensatsioonile, mis jääb lühilendude puhul 250 ja 400 euro vahele ning ulatub pikamaa lendude puhul kuni 600 euroni, vastavalt hilinemise pikkuses.