Itaalia esimene Starbucks tekitab kohalike seas vastakaid tundeid (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kohvikultuuri südames, Itaalias, avati maailmakuulus ameeriklaste kohvikukett Starbucks. 

Esimene Starbucks avati 1970. aastal Seattles, ajal mil paljudes Euroopa riikides oli kohvikultuur juba juurdunud. Pärast seda avati harusid üle terve maailma, peale kohvikultuuri südame Itaalia, mis on olnud kohviäri asutaja Howard Schultzi enda jaoks ettevõtte kujundamisel inspiratsiooniks, kirjutas CBS News.

Sel nädalal avati lõpuks Milanos esimene Starbucks.

«See on turistidele. Ole nüüd. See on turistidele, korrutas Milanost pärit Emanuele Barozzi, kes koos sadade teiste uudishimulikega järjekorras seisis, et uude kohvikusse sisse piiluda. «See ei saa olema minu kohvik!» kinnitas ta. 

Itaalia esimene Starbucks on ehitatud endisesse postkontorisse ning tegemist pole mitte lihtsalt kohvikuga, vaid paigaga, kus röstitakse värske kohv kohapeal. Samuti hakatakse siin katsetama igasuguseid uusi maitseid nagu näiteks külmkuivatamismeetodil valmistatud jäätist affogatot, et avaldada muljet riigis, kus leiutati espresso.

Kuigi kohviku nimeks on Starbucks, ei meenuta see mitte ühtegi teist kohvikuketi haru. Oma väljanägemiselt on tegemist pigem justkui kohvi teemapargiga. Itaalia versioonis on välja jäetud mõned ameerikalikud joogid nagu frappucino, kuid hinnad on sarnased Ühendriikidele, mis itaallaste jaoks on liiga kallis.

Milano Camparino kohvikus, millest väidetavalt Schultz olevatki inspiratsiooni saanud, on espressot valmistatud juba terve sajandi. Camparino kliendid ameeriklaste imporditud kohvikuketist vaimustuses ei olnud.

Kui neilt küsiti, kas Starbucks võib ehk muuta viisi, kuidas itaallased kohvi joovad, vastas üks klientidest, Analise Cataneo eitavalt. «Me oleme itaallased. Meie leiutasime kohvi ja pitsa.»

Starbucks on olnud sunnitud oma harusid sulgema juba mitmes riigis, kus oli ees tugev kohvikultuur, nagu näiteks Austraalias, Uus-Meremaal ja Iisraelis. Et Itaalias edukas olla, peaks kohvikukett kahtlemata avama veelgi erilisemaid harusid, nagu nende esimene kohvik Itaalias.

15 minutit pärast uues Starbucksis aja veetmist muutis ka eelnevalt skeptiline Emanuele Barozzi meelt. 

«See brasiilia kohv, mida siin selles hiigelsuures masinas röstitakse ja mida pärast siin jood on täiesti omaette kogemus. Imepärane,» sõnas Barozzi vaimustunult. «Täielikult muutis minu meelt.»

Tagasi üles