British Airwaysi veebilehekülg langes andmevarguse ohvriks, mille tagajärjel on lekkinud 380 000 reisija makseinfo ja ka tõenäoliselt pangakaartide andmed.
380 000 British Airwaysi reisija pangaandmed lekkisid
21. augusti ja 5. septembri vahel lekkisid British Airwaysi kinnitusel 380 000 lennufirma lehel broneeringuid teinud kliendi isiklikud ja varalised andmed, kirjutas The Independent.
Lennufirma on palunud kõigil vargusest mõjutatud klientidel oma panga või krediitkaardi pakkujaga ühendust võtta. Kohe pärast varguse ilmnemist teatas lennufirma asjast politseile.
British Airlinesi andmetel varastati nii ba.com lehelt kui ka lennufirma mobiilirakenduse kaudu just reisijate maksmist puudutavad andmed, kuid reisiinfo ja passidel olev isiklik info on jäänud puutumata.
Tõenäoliselt esitavad mitmed lennufirma kliendid nüüd kahjunõude, kas siis andmevarguse tõttu reaalselt kaotatud rahasummade või lihtsalt seetõttu, et peavad oma finantsandmeid muutma hakkama.
British Airwaysi jaoks võib aga lisaks kahjunõuetele osaks langeda ka kopsakas trahv. Briti teabevoliniku kontor määras 2015. aastal küberrünnaku alla sattunud ettevõttele TalkTalk ligi 450 000 euro suuruse trahvi, kuid siis olid rünnakust mõjutatud vähem kui pooled British Airwaysi andmevarguse ohvriks sattunud klientide arvust.
Lennufirma andmetel on nüüdseks leke kõrvaldatud ja veebilehekülg töötab taas tavapäraselt.
«British Airways suhtleb mõjutada saanud klientidega ning soovitame kõigil klientidel, kes usuvad, et see juhtum võis neid mõjutada oma pankade või krediitkaardi haldajatega ühendust võtta ning nende soovitatud nõuandeid järgida,» seisis lennufirma teates.
Lennufirma esindaja sõnul märkas leket üks kolmandatest osapooltest, kellele jäi veebilehel silma tavatu tegevus. Kohe kui lennufirmat teavitati hakati kiirelt tegutsema, et leket sulgeda ning olukorda uurida.
British Airwaysi juht Alex Cruz vabandas ebamugavuste eest, mida see kuritegelik vahejuhtum on tekitanud.
«Me võtame oma klientide andmete kaitsmist väga tõsiselt,» lisas Cruz.