Lennufirmade strateegia: rohkem reisijaid, vähem lennukeid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Boeing 777
Boeing 777 Foto: Friedhelm Polduwe / PantherMedia / Scanpix

Iga aasta kasutab õhutransporti üha rohkem inimesi, kuid selle arvelt pole kasutusele võetud mitte proportsionaalselt rohkem lennukeid, vaid on tõstetud lihtsalt olemasolevate liinide mahtusid.

Viimase kümne aasta jooksul on lennureisijate arv kasvanud 9,2 protsenti, kuid samal ajal oli selle perioodi lennureisijate maksimumarvu hetkel vähem lende saadaval kui näiteks 2005. aastal, kirjutas Travel+Leisure.

Keskmisel lennul on praegu 91 reisijat. Kümme aastat tagasi oli reisijaid lennul aga keskmiselt 69.

Sel aastal püstitasid lennufirmad üle maailma rekordeid lendude täituvuse osas ning keskmiselt opereeritakse 82 protsenti reisijatega täidetud lennukitega, näitavad Rahvusvahelise Õhutranspordi Ühingu (IATA) andmed

See tähendab, et lennuliinide numbrid on jäänud samaks, kuid kasutusele on võetud üha mahukamad lennukid.

Lubades samadele lendudele rohkem inimesi, selle asemel, et uus liin avada, saavad lennufirmad reisijate jaoks hinnad soodsamad hoida.

Airline Weekly esindaja Seth Kaplani sõnul on majanduslikult alati kasulikum suurema lennukiga lennata, tänu millele saab raha kokku hoida nii lennujaamatasusid kui mootori hoolduse kulutusi makstes.

Lisaks suuremate lennukite kasutuselevõtule on rohkemate inimeste mahutamiseks hakatud kahandama lennukiistmete suurust. Kui 1990-ndate keskel oli Boeing 777 lennukis ühes reas üheksa istet, siis nüüd on samas lennukis istmerida kümnekohaline. 

Tagasi üles