Leedu turismikampaania: oleme Euroopa G-punkt

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Petras Malukas / AFP/ Scanpix

Leedu alustas eile küllaltki vastuolulise rahvusvahelise turismikampaaniaga, kus pealinna Vilniust kutsutakse Euroopa G-punktiks. Veel enne kampaania algust seisis sellele vastu nii riigi keskvalitsus kui ka kirik.

Leedu pealinna reklaamivad plakatid seatakse üles Berliini ja Londonisse, kirjutas news.com.au. Plakatitel on kujutatud noort naist, kes lamab Euroopa kaardina trükitud voodilinadel ning on lina kokku kägardanud Vilniuse piirkonnas.

«Mitte keegi ei tea, kus see on, aga kui selle leiad, on see imeline. Vilnius- Euroopa G-punkt,» seisab reklaamis, mis üritab linna näidata kui maailmajao avastamata aaret.

Viide naise erogeensele tsoonile riigi reklaamimisel ei ole aga kõigile 2,9 miljoni elanikuga katoliiklikus Leedus meeltmööda. Kampaania fotot jagati juba massiliselt sotsiaalmeedias, kus see on pälvinud nii toetust kui ka karmi kriitikat.

«Mitte keegi Lääneriikides ei kasuta turunduseks enam seksistlikke viiteid, eriti kui räägime avalikust võimust,» kritiseeris Vilniuse endine linnapea Arturas Zuokas. 

Vilniuse peapiiskop Gintaras Grusas ütles, et kampaania võib potentsiaalselt tugevdada Vilniuse imagot seksturismi linnana ning see kuritarvitab naiste seksuaalsust.

Leedu valitsus on palunud linnal kampaania edasi lükata pärast paavst Francise külastuse aega septembri lõppu, kuid kampaania korraldajad sellega ei nõustunud. Nende arvates lõppeb turunduskampaania veel enne paavsti külaskäiku ning pole kuidagi temaga seotud.

«Need, kes ärritusid, ainult näitavad, et kampaania tegelikult töötab, kuna see tekitab kõneainet ja ärgitab diskussiooni,» sõnas kampaania kaasautor Jurgis Ramanauskas.

Linna ametliku turismiteenistuse Go Vilniuse andmetel on plakat loodud Leedu reklaamitudengite poolt ning see on suunatud 18-35 vanustele inimestele. Plakatid jäävad üles nädalaks, kuid veebikampaania kestab kuu aega.

Leedu pealinna külastas 2018. aasta kolme esimese kuu jooksul 210 000 turisti, mis on 7,5 protsenti rohkem kui möödunud aastal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles