Lennuliiklust ei mõjuta mitte ainult lumetormid ja udu, vaid ka kõrge õhutemperatuur, mis mõningal juhul ei lase lennukil isegi mitte õhku tõusta.
Suur palavus mõjutab ka lennukeid
Kuumus mõjutab lendamist mitmel viisil, kuna soe õhk on külmast hõredam ja lennukitiibade kandvus seega kuumaga väiksem, kirjutas Business Insider. Sellele lisandub veel mootori vähenenud efektiivsus, mis samuti hõredama õhuga kehvemini toime tuleb.
Selleks, et siiski lennata, peab nii maandumisel kui ka õhkutõusul lennuki kiirus olema tavapärasest kõrgem, mis omakorda tähendab, et lennurada peab olema veidi pikem.
Palava õhutemperatuuri mõju lennundusele nendib ka Nordica turundus- ja kommunikatsioonijuht Toomas Uibo. «Võib juhtuda, et lühematelt stardiradadelt ei saa alates mingist temperatuurist lendu opereerida. Kuumas õhus väheneb ka lennuki tõusukiirus ja see võib probleeme tekitada lennuradadel, mis asuvad mägede vahel või muude kõrgemate takistuste vahetus läheduses,» selgitas ta.
Uibo sõnul panevad ekstreemsed temperatuurid proovile ka lennuki tehnika. «Kui ohutuks lennuks vajalikud süsteemid pole nii tundlikud, siis tugisüsteemid, nagu konditsioneerid, mis teevad meie lennureisi mugavaks, ei pruugi alati suuri koormusi taluda,» lisas ta.
Uibo rahustas, et tänane kuumus õnneks lennuohutust siiski ei mõjuta, kuid sellegipoolest võib see tekitada ebamugavusi nii reisijatele kui ka lennufirmadele.
Kuna kliima soojenemisega tuleb palavamaid õhutemperatuure aga üha tihedamini ette, käib Uibo sõnul lennukitootjate seas suisa diskussioon, kas seoses kliima soojenemisega peaks üle vaatama ka süsteemide toimimise temeperatuurivahemikud.