Reisija süüdistab Tallinna lennujaama kohvri tühjendamises

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Kohvrist varastatud asjade eest hüvitist ei maksta.
Kohvrist varastatud asjade eest hüvitist ei maksta. Foto: Corbis / Scanpix

Lennureisi ajal osadest pagasisse antud asjadest ilma jäänud naine kahtlustab varguses Tallinna lennujaama töötajaid, lennujaama kinnitusel polevat see aga võimalik.

Septembri keskel Estonian Airi lennukiga Hispaaniast Malagast Tallinna saabunud Anna Kovalenko sai oma pagasi kätte alles nelja päeva pärast, kirjutab nädalaleht Den za Dnjom

Kui naine koti kätte sai, oli üks selle käepidemetest murdunud ja tõmblukud katki. Pagasi avades sai ta kohe aru, et keegi on selles sobranud. Selgus, et puudu on mitu Malagas ostetud käekotti ja kosmeetikat, sealhulgas lõhnaõlisid. Kahju on 7000 krooni eest.

Anna on kindel, et vargus pidi sooritatama Tallinnas. Nimelt oli kadunud ka 25-kroonine rahatäht, mis jäänud ümbrikus kogemata kuhugi kotisügavusse. Naise kahtlustused said jõudu juurde, kui ta sai teada, et lennujaama pagasiosakonnas töötab üks tema endine kolleeg, kes oli kunagi varguse pärast ühest teisest töökohast lahti lastud.

Pagasitöötajatel pole varastamiseks aega

Tallinna lennujaama esindaja Jaanika Link väitis, et tõesti kaebavad reisijad vahel üksikute asjade kadumise üle oma kohvritest-kottidest. Samas on ta veendunud, et varastatakse teistes lennujaamades, kuna Tallinna pagasikäitlejatel polevat see kiire töötempo ja valvetingimuste tõttu võimalik. Samas puuduvad ka politseil andmed Tallinna pagasikäitlejate seotuse kohta mõne vargusega. 

Ilma hüvitiseta

Lennufirmalt hüvitist taotlenud naine jäi sellest ilma. Kaebusele vastanud spetsialist Kaire Toom väitis, et kuna reisijal pole alles kadunud asjade ostu tõendavaid dokumente, ei saa kompanii kahju hüvitada. Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen väitel pole tšekkidest kuigipalju abi, kuna need võivad osutud kasulikuks vaid kogu pagasi, mitte aga osa asjade kadumisel.

Estonian Airi koduleheküljel on kirjas, et kui reisija paigutas pagasisse mingi hinnalise eseme ja see kaob, siis lennukompanii vastutust ei kanna. Hüvitust on õigus nõuda, vaid siis kui pagas terve täiega kaob. Sel juhul hüvitatakse vastavalt Varssavi konventsioonile maksimaalselt 18 500 krooni iga kilogrammi kohta.

Tagasi üles