Tarbijakaitsesse on pöördunud 174 Estouri klienti

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estouri lett tänavusel turismimessil.
Estouri lett tänavusel turismimessil. Foto: Peeter Langovits

Tänase seisuga on tarbijakaitseametisse laekunud 174 avaldust OÜ Estour klientidelt. Firma tagatisest järele jäänud 198 700 eurot jagatakse pärast nõuete esitamise tähtaega klientide vahel proportsionaalselt.

Nõuete kogumine jätkub kuni 24. juulini, peale mida öeldakse välja nõuete koguarv. Nõuete hindamise ja rahuldamisele kuulumise osas otsustuse tegemise lõppaeg tehakse avalikkusele teatavaks samuti pärast nimetatud päeva.

Igale nõude esitanud tarbijale teatatakse tema nõude osas vastuvõetud lahendist personaalselt.

Estouril on kehtiv tagatis suuruses 200 000 eurot, mis on seatud Swedbankis. Tagatisest kulus 1300 eurot reisijate Eestisse naasmise korraldamiseks, ülejäänu 198 700 eurot jagatakse kõikide avalduse esitanute vahel proportsionaalselt, kinnitas tarbijakaitseamet.

Tarbijakaitseamet kinnitab, et seadusest tulenevat alust Estour OÜ pakettreiside müügi peatamiseks enne firmalt maksejõuetuse teate esitamist ei olnud.

Tänavu 17. mail tuletas tarbijakaitseamet Estourile meelde, et ettevõtte nõuetekohane ja tegevuse eelduseks olev kohustuslik garantiileping, tagamaks pakettreisitasude jm turismiseaduses loetletud kohustuste täitmist, lõpeb 27. mail. Meeldetuletuskirjaga kohustas tarbijakaitseamet reisikorraldajat tegema edasise tegevuse õiguspäraseks jätkamiseks vajalikud sammud, sealhulgas esitama koopia uuest tagatislepingust tarbijakaitseametile.

26. mail esitaski Estour pikendatud garantiikirja lisa koopia summale 200 000 eurot. Eelmise garantiikirja lisa tagatissumma oli 7 miljonit krooni. Ettevõte selgitas, et tagatise vähendamise põhjuseks oli ümberarvestus pakettreiside korraldamise plaanides perioodiks 27.05.2011-27.05.2012, mille kohaselt reisikorraldajal jääb vaid üks tšarterlend nädalas alates 19.06.2011. Tagatise suuruse kohustus on määratud turismiseadusega.

3. juunil toimunud järelevalve käigus vormistas tarbijakaitseamet OÜ Estour kontoris kontrollakti tagatise vastavuse kindlaks tegemiseks turismiseaduses sätestatud nõuetele ning lõpetas 7. juunil firma raamatupidamisdokumentidega tutvumise. Kontrollimise hetkel Estouril maksuvõlga ega täitmata kohustusi kolmandate poolte ees polnud.

Analüüsi tulemusel pöördus 14. juunil tarbijakaitseamet täiendavalt OÜ Estour poole sooviga, et reisikorraldaja esitaks tagatise suuruse ja rahaliste vahendite piisavuse kindlaks tegemiseks täiendavaid andmeid: millistel tingimustel on sõlmitud lepingud reisikorraldaja ja tegelike teenuse osutajate vahel, kas lendude eest on tasutud ettemaksu põhimõttel ning kas majutuse eest tasumine reisikorraldaja poolt toimub enne teenuse reaalset osutamist või tagantjärele. Kõik sellised asjaolud, sh ka lennukohtade arv ning sihtkoha kaugus lähtekohast, on turismiseaduses järgi olulised.

Soovitud dokumente ja tõendeid reisikorraldaja tarbijakaitseametile ei esitanud (tähtaeg oli 20. juuni), selle asemel teatas ettevõte möödunud reedel, et ei suuda täita pakettreisilepingutest tulenevaid kohustusi.

Pärast teate saamist asus tarbijakaitseamet välja selgitama, kas ja kui palju asub tarbijaid väljaspool Eestit ja võttis ühendust lennuvedajaga. Ka pöördus amet kirjaliku märgukirjaga politsei poole, palvega analüüsida maksejõuetuse saabumise asjaolusid.

Amet teavitas tekkinud olukorrast kõiki Eestis tegutsevaid panku, muuhulgas ka Pangaliitu. «Andsime teada AS Swedbank’ile tagatise juhtumist ja selle avamise protsessist. Samuti informeerisime Eesti Turismifirmade liitu ning avalikkust,» märkis amet.

Reisikorraldajad luubi all juba juba eelmisest aastast

Tarbijakaitseamet lisas, et on tõhustanud reisikorraldajatele suhtes järelevalvet juba mõnda aega, kuna eelmisel aastal sattus makseraskustesse mitu reisifirmat.

Teiste ettevõtete hulgas tugevdati kontrolli ka OÜ Estour üle, kuid ettevõtte raamatupidamises makseraskused ei kajastunud.

«Turismisektoris on tarbijate õigused tavapärasest praktikast enam kaitstud, kuna on loodud kohustuslik tagatise nõue, eesmärgiga tagada reisiettevõtte maksejõuetuse tekkimisel eelkõige reisijate naasmise Eestisse. Seda läks vaja möödunud aastal, kui makseraskustesse sattus As Top Tours,» meenutas tarbijakaitseamet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles