Vaata pilte, milline on lennujaama turvakontroll mõne aasta pärast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: IATA

Lennufirmasid ühendav organisatsioon IATA käis oma aastakogunemisel välja idee muuta lähitulevikus oluliselt reisijate turvakontrolli põhimõtteid ja toimimist.

Suurimaks uuenduseks on plaan hakata jagama reisijaid nende kohta teadaoleva info põhjal kolme gruppi: teada-tuntud reisijad, tavalised reisijad ning põhjalikumat turvakontrolli suunatavad reisijad. Oma grupi saab reisija teada lennuväljal, kui ta näitab vastavale skannerile oma biomeetrilist passi või mõnda muud reisidokumenti. Jaotuse aluseks on võimude hinnang, mis koostatakse reisija kohta enne lennuväljale saabumist.

Teine suurem muudatus puudutab turvakontrolliks kasutatavat tehnoloogiat. Kui uus süsteem käiku läheb, ei pea inimesed enam rõivaid ja jalanõusid ära võtma, kohvrit lahti pakkima ja taluma läbiotsimist. Kõik toimub skannerite abiga, mis tuvastavad võimalikud turvariskid juba siis, kui reisija neist mööda jalutab.

IATA juht Giovanni Bisignani tegi eelmisel nädalal pressile avalduse, milles tunnistas, et lennufirmad kulutavad aastas 7,4 miljardit dollarit turvalisusele, kuid reisijatele on turvakontroll ikka tülikas. «Reisijad peaksid kõnniteelt väravani saama väärikalt. See tähendab ilma peatusteta, ilma rõivaste äravõtmiseta või asjade lahtipakkimiseta ning kindlasti ilma läbiotsimiseta,» märkis ta.

Uudseks turvakontrolliks vajalik tehnoloogia on osalt juba praegu olemas, osa nõuab aga siiski arendustööd. Täielik tehnoloogiline valmisolek taolise süsteemi jaoks oleks reaalne 5-7 aasta pärast.

Tagasi üles