Inglise, soome ja vene keeles levitatud meelelahutuslik viktoriin pälvis tähelepanu nii naabrite juures kui ka kaugemal.
«Näiteks Soomest tuli ligi veerand viktoriinile vastajatest, ent vastajaid oli ka USAst, Venemaalt, Saksamaalt, UKst ning – üllatus-üllatus – tervelt kümme protsenti Türgist,» ütles portaali visitestonia.com sisu koordinaator Tuuli Elstrok.
Elstroki sõnul annab see tulemus märku turgudeülese turunduse järjest tugevamast positsioonist. Ta lisas, et ka turismiturunduses tasub levitada sõnumit konkreetsele turule keskendumata, kasutades inglise keele ja digitaalmeedia loomingulisi võimalusi ja head katvust. «Hea virtuaalmäng toob inimesed lugema ka muud sisu,» ütles ta.
Viktoriini peamiseks turunduskanaliks oli Visit Estonia Facebooki leht, kus seda jagati 5386 korda. Võrreldes 2017. aastaga, mil jagamiste arv oli 2300, on kasv märkimisväärne – 234 protsenti. Elstroki sõnul näitab see, et suust-suhu turundus ja soovitusturundus on info tarbimisel ja sotsiaalmeedias mängude mängimisel aina olulisem – sõprade soovitusi usaldatakse.
Mobiiltelefonis lahendati viktoriini ligi 80 protsendil juhtudest. «See näitab, et mobiiliveeb ei saa olla enam lihtsalt kuidagimoodi tehtud, vaid see on oluline infoallikas ja mõjutaja ka reisiotsuste tegemisel,» kommenteeris riikliku turismiinfoportaali sisu juht.
Kõigi välismaalaste vahel, kes vastasid küsimustele Eesti kultuurist, leiutistest ja põnevatest faktidest, läks loosimisse kolm Eesti-reisi, millele panid auhinnad välja Eesti turismiettevõtted.
Kampaania viisid läbi EASi turismiarenduskeskus ja välisministeerium.