Kõnekas fakt on, et Jaapani turiste peatub statistikaameti andmetel Eesti majutusettevõtetes kolm korda rohkem kui viis aastat tagasi. See näitab, et Aasia riikide huvi väikese Eesti vastu on tunduvalt kasvanud ja see võimalus tuleks kindlasti meil enda kasuks tööle panna ja ettevalmistusi teha.
Kultuuride erinevuse tõttu on näiteks jaapanlaste tipptasemel võõrustamine turismisektori asutustele kindlasti väljakutse ja valdkond, mida arendada.
Digieduloo võimalused turismivaldkonnas
Kliendi soovidega sammu pidamiseks on lähiaastatel üheks oluliseks trendiks turismivaldkonna digitaliseerumine. Näen, et siin saab Eesti kindlasti kaasa rääkida. Digikompetentsi rakendamine annaks võimaluse majutus- ning toitlustussektori kasutajamugavust arendada, luua uusi teenuseid.
Kui mujal maailma hotellides, näiteks Londonis, saab sisse registreerida elektrooniliselt, siis usun, et on vaid ajaküsimus, millal see ka Eestis levinumaks saab. Kindlasti näeme ka järgnevatel aastatel turismitööstuses virtuaalreaalsuse, chatbot’ide või tehisintellekti võidukäiku.
Kokkuvõtteks, Eestil on välisturistidele väga palju anda ja näidata. Kompaktsus, põnev ajalugu, mida tunnustatud vanalinn jutustab, või puutumata loodus on vaid mõned märksõnad, mis kaugemalt või lähemalt tulevaid külalisi võluvad.
Selleks aga, et veelgi rohkem inimesi seda nautida saaks, tuleks mõelda innovaatilisemalt ja julgemalt, ennast julgemalt turundada ja luua paremaid ühendusvõimalusi. Nagu öeldud, on kogu Eesti turismitööstuses konverentsireisidel oluline roll, mida riik ning turuosalised koostöös kindlasti arendama peaksid.
Eesti eesistumine oli vaid algus, väga hea algus! Eesti vajab turismiedendamiseks suursündmuste võõrustamise kogemust ka edaspidi. Suurelt mõeldes on kõik võimalik, sest potentsiaal ootab kasutamist.