Booking.com avaldas hiljuti oma üleilmse jätkusuutliku reisimise raporti. Sellest selgub, et keskkonnateadlikkus on globaalsete reisijate seas küll suurenenud, kuid paljud väljakutsed seisavad veel ees.
Samal ajal kui kümnest reisijast üheksa soovivad jätkusuutlikult reisida ning 39 protsenti väidab, et nad seda ka alati või pea alati teevad, tunnistab 48 protsenti küsitletutest, et nad ei ole kunagi teadlikult jätkusuutlikult reisinud või on seda väga harva teinud.
Jätkusuutlikkus algab ööbimispaigast
«Jätkusuutlik reisimine» on subjektiivne väljend, mida inimesed mõistavad ja mõtestavad enda jaoks erinevalt. Uuringust selgus, et pea pooltele reisijatele (46 protsenti) tähendab see öko- või rohemajutustes peatumist; see oli küsitletute seas ka kõige populaarsem jätkusuutliku reisimise definitsioon.
Ööbimiseks keskkonnasäästlike paikade valimise põhjuste seas nimetati väiksemat mõju loodusele (40 protsenti), ehtsa kohaliku kogemuse saamist (34 protsenti) ning soovi end ööbimispaiga valiku tegemisel hästi tunda (33 protsenti).
Sel aastal plaanivad enam kui kaks kolmandikku (68 protsenti) reisijatest ökomajutustes peatuda. See number on viimastel aastatel stabiilselt kasvanud, ulatudes mullu 65 protsendi ja tunamullu 62 protsendini.
Nende reisijate osakaal, kes pole keskkonnasõbralikke ööbimiskohti kaalunud, kuna ei teadnud nende olemasolust, üha väheneb. Tänavu oli selleks 31 protsenti, samas kui eelmisel kahel aastal oli sama näitaja 39 ja 38 protsenti.
Uuringust selgub, et jätkusuutlik reisimine tähendab reisijatele ka läbimõeldud tegevusi, sealhulgas ka tarbimist. Lisaks ökomajutustes peatumisele eelistavad keskkonnateadlikumad reisijad koju viia kohaliku käsitööna valminud meeneid, ringi liikuda ühistranspordiga nagu kohalikud ning süüa toitu, mis on valmistatud kohalikust toorainest.