Eelmisel reedel kukkus Kuubas alla riigi suurima lennufirma Cubana de Aviacióni all lennanud reisilennuk. Nüüd selgus, et see lennuk poleks tohtinud turvanõuete rikkumise tõttu enam isegi mitte lennata.
Kuubal alla kukkunud reisilennuk poleks tegelikult tohtinud lennatagi
Õnnetusse sattunud Boeing 737 kuulus Mehhiko lennufirmale Damojh Airlines, mida siis Kuuba lennufirma rentis, kirjutas Travel+Leisure. Õnnetuses hukkus 110 inimest ning kolm on kriitilises seisundis haiglas.
Kuna just sellele lennukile tehti varasemalt juba kaks tõsist turvanõuete rikkumise kaebust, kuid lennufirma jätkas lennuki kasutamist, peab Damojh Airlines nüüd õnnetuse eest vastust andma.
Mehhiko valitsus kinnitas, et nende lennuamet viib nüüd läbi põhjaliku auditi Damojh Airlinesi suhtes, et uurida, kas lennufirma tegevus vastab nõuetele. Lisaks sellele uurib lennuamet miks ja kuidas reedene lennuõnnetus ikkagi täpsemalt juhtus.
Mis on teada on see, et õnnetusse sattunud lennukil oli keelatud siseneda Guyana õhuruumi. Seda seetõttu, et Guyana ametnikud avastasid, et lennuki meeskond lubas Kuuba suunalistel lendudel pardale oluliselt rohkem pagasit, kui oleks olnud turvaline.
Kuuba lennuameti juhi Armando Daniel Lopezi sõnul polnud aga lennukile viimase 30 päeva jooksul tehtud mitte ühtegi turvanõuete rikkumise ettekirjutust.
Nii õnnetuses osalenud lennuk kui ka meeskond olid renditud. Honduras odavlennufirma
Kuuba lennufirma Cubana de Aviación kasutas Hondurase odavlennufirma EasySky lennukeid ja teenust, kes omakorda rentis lennukeid ja meeskonda Mehhiko lennufirmalt Damojh. See tähendab, et lennuki hoolduse ja korrasoleku eest on täielikult vastutav Damojh Airlines, mitte Cubana de Aviación ega EasySky.
Kuuba transpordiminister Adel Yzquierdo sõnul on pikaaegse blokaadi tõttu riigi jaoks lennukite rentimine tavapärane praktika. «Vahepeal me ei saa osta lennukeid, mida meil vaja on, mistõttu peame neid rentima,» selgitas ta.