Reisilennukil purunes kokpiti aken, piloot lendas pooleldi välja (1)

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kuvatõmmis Instagramist/ @blackbus380

Esmaspäeva hommikul purunes Hiina lennufirma Sichuan Airlinesi reisilennuki kokpiti aken kümne kilomeetri kõrgusel õhus. Järsult langenud õhurõhk tõmbas aga kaaspiloodi pooleldi aknast välja.

Sichuan Airlinesi lend 3U8633 oli teel Chonggingist Lhasasse, kuid tegi pärast kokpiti aknaklaasi purunemist hädamaandumise Chengdu lennujaamas.

Piloot Liu Chuanjiani sõnul lendas temaga koos lennukit juhtinud kaaspiloot õhurõhu järsu langemise tõttu aknast pooleldi välja, kirjutas The Guardian.

«Ei olnud mingit hoiatavat märguannet. Järsku lihtsalt aknaklaas mõranes ja käis vali pauk. Järgmine asi, mida mäletan, on et mu kaaspiloot oli poolenisti aknast väljas,» sõnas piloot kohalikus meedias.

«Kõik kokpitis hõljus õhus. Enamik tehnikat ei töötanud... ja ma ei kuulnud raadiosidet. Lennuk rappus nii kõvasti, et ma ei suutnud ühtegi mõõdikut välja lugeda,» kirjeldas piloot.  

Sotsiaalmeedias sai Liu Chuanjian kohe ülistuse osaliseks. Pilooti peetakse tõeliseks kangelaseks, kuna ta suutis lennuki manuaalse seadistusega hädamaandada.

Meeskonnaliikmed tõmbasid turvavööd kandnud kaaspiloodi tagasi lennukisse. Õnneks piirdusid tema vigastused ainult välja väänatud randme ja kriimustustega. Viga sai ka üks salongipersonali liige. Lennuki 119 reisijast ei saanud keegi viga.

«Meeskond serveeris meile hommikusööki, kui lennuk raputama hakkas,» selgitas üks reisijatest ning lisas, et kuna nad ei teadnud, mis toimub, läksid inimesed paanikasse. «Hapnikumaskid langesid... kogesime mõned minutid vabalangemist, enne kui kõik stabiliseerus,» kirjeldas reisija ehmatavat kogemust.

Sichuan Airlines teatas oma ametlikul Weibo kontol, et lennul tekkis «tehniline rike» ning reisijad suunati ümber teisele lennukile ning nende teekond Lhasa poole jätkus.

Kuigi kokpiti akende mõranemist tuleb aeg-ajalt kokkupõrkel lindudega või äikesetormi tõttu ikka ette, siis akna täielikku purunemist või suisa eest lendamist juhtub siiski ülimalt harva. Viimane selline õnnetus oli 1990. aastal British Airwaysi pardal, kui üks piloot samuti pooleldi aknast välja lendas. Ka tema jäi ehmatavas õnnetuses ellu.

Hiljuti purunes Southwest Airlinesi lennuki kabiinis aken ning üks reisijatest lendas pooleldi aknast välja. Naine paraku suri löögist saadud vigastustesse, hoolimata sellest, et kaasreisijad ta kohe tagasi lennukisse tõmbasid.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles