Tarbijakaitseamet andis teada, et kui lend on seoses looduskatastroofiga Islandil tühistatud, siis on reisijal õigus hoolitsusele ja informatsioonile ning raha tagasimaksmisele või lennu ümberbroneerimisele.
Millised õigused on reisijal, kui lend Islandi tuhapilve tõttu tühistatakse?
Teenindus ja abi
Vaatamata lennu tühistamise põhjusele on tarbijal õigus hoolitsusele ja informatsioonile. Lennufirma peab võimaldama teha tasuta kaks telefonikõnet, saata e-maili, teleksit või faksi. Ka on õigus saada ooteajaga võrreldes piisavalt sööki ja jooki. Kui lend väljub alles järgmine või mitu päeva hiljem, peab lennufirma tasuma ööbimise eest hotellis, samuti hotelli ja lennuvälja vahelise transpordi eest.
Raha tagasi maksmine või ümberbroneerimine
Kui lend tühistatakse, peab lennufirma tegema pakkumise:
• maksta lennupileti raha tagasi;
• broneerida uus pilet
Reisijal on õigus raha tagasi küsida või lend ümber broneerida. Need õigused kehtivad vaatamata sellele, mis põhjusel lend tühistati.
Vastavalt Euroopa Liidu määrusele puudub antud juhul reisijatel õigus rahalisele hüvitisele, kuna tegemist on eriolukorraga (force majeure).
Lennuliikluse häirete eest kaitseb reisijaid nii EL määrus 261/2004, mis kehtestab ühiseeskirjad reisijatele lennureisist mahajätmise, hilinemise või lendude tühistamise korral. Nimetatud määrusega kehtestatud õigused kehtivad reisijatele, kelle lend väljub või saabub Euroopa Liidu liikmesriigi lennujaama, samuti kehtivad õigused väljaspool Euroopa Liitu asuvast lennujaamast saabuvate lendude puhul, kui teenindajaks on liikmesriigi lennuettevõtja.
Kui tarbija on ostnud pakettreisi ja lend tühistatakse seoses looduskatastroofiga Islandil, siis nende õigustega saab tutvuda siit.