Touresti messil on väljas ka Tarbijakaitseameti boks, kus külastajad saavad uurida oma õiguste kohta otse ekspertide käest.
Touresti tarbijakaitse telgis tuntakse huvi Novatoursi vastu
Tarbijakaitseameti esindaja Hanna Turetski sõnul tullakse nende messiboksi erinevate küsimustega ning huvi tunnevad oma õiguste kohta nii reisiettevõtted kui ka reisihuvilised.
Reisiettevõtted on pigem huvitatud uuenenud turismiseadusest ning soovivad täpsustada, mis muutusi täpselt uued direktiivid neile kaasa toovad.
Tavakülastajad uurivad aga selle kohta, et millega peaks reisipaketi ostmisel arvestama kui ka igapäeva tarbimisega seotud küsimuste kohta nagu näiteks milliseid tooteid saab veel endiselt poodi tagastada.
Kuna meedias on tekitanud palju vastukaja Novatoursi reisibüroo tüli eksjuhi Andree Uustaliga, kus Uustali sõnul ei ole reisibürool piisavalt rahalisi vahendeid reiside garanteerimiseks, siis üsna mõistetavalt on mitmed reisihuvilised tulnud Tarbijakaitseameti telki Novatoursi usaldusväärsuse kohta uurima.
Turetski sõnul aga Novatoursist reisi osta soovides paanikaks põhjust pole, kuna Novatoursil on kahtlemata piisav tagatis olemas.
Samuti tutvustas Turetski maailmas ainulaadset Tarbijakaitse infokioskit, mis on üleval Tallinna lennujaamas. Nimelt saab infokioskist kohe reaalajas uurida, millised õigused reisijal kindla lennu ärajäämis või hilinemise puhul on.
Turetski paneb messil ostlejatele südamele, et reisi ostes tasub kõigepealt tähelepanelik olla üldmulje suhtes, et teada täpselt, mida ostetav pakett sisaldab. Näiteks võidakse reklaamida, et rand on hotellist 300 meetri kaugusel, kuid kui tegelikult on see 300 meetrit vaid trepid, siis võib paljudele reisijatele tervise tõttu randa jõudmine sedasi võimatuks osutuda.
Samuti on mõistlik kontrollida, ega reisipakkuja Tarbijakaitseameti musta nimekirja pole sattunud.
Kindlasti tuleks peale ostu sooritamist küsida ka makset tõendav dokument.