Ta kiidab lennuliini Zürich-Madrid teenindanud lennufirmat Iberiat, mis küll hilines 15 minutit, kuid organiseeris neile nii majutuse kui ka piletid järgmisele reisile.
«Pärast kaht ööpäeva lendamist, üleelamisi, pingelisi vaidlusi, pisaraid, etteplaneerimata kulutusi jõudsime kõik Dominikaani vabariiki ning pärast 3,5-tunnist autosõitu kell kaks öösel ka hotelli, puhkusetuju oli täiesti rikutud,» meenutas Jelena. «Lennake Soome lennufirmaga,» soovitas ta irooniliselt.
Finnairi avalike suhete osakonna juhataja Päivi Tallqvist selgitas, et seaduse järgi peab lennufirma garanteerima, et kõik lennule registreerunud reisijad vastavad antud riigi sissesõidureeglitele (erand tehakse Schengeni süsteemi riikidele). Kui reisijal puuduvad nõutavad dokumendid, siis ähvardab lennufirmat trahv. Samuti keelatakse reisijal riiki siseneda.
Selle vahejuhtumi põhjustas viga TIMTACi andmebaasis, mida kasutavad lennufirmad, ja inimlik eksitus. Lennufirmad kontrollivad TIMTACi andmebaasi abil riikide sissesõidureegleid, andmed sinna sisestavad vastavate riikide immigratsiooniametid. Ta tunnistas, et andmebaasis olev info pole alati kergesti mõistetav ja seetõttu tekivad probleemid.
«Antud juhul meie firma töötaja tõlgendas seal olnud infot vääralt. Seetõttu reisijaid lennule ei lubatud, Finnair kompenseerib kahju,» rääkis Tallqvist. Hüvitise suurus sõltub lennupileti hinnast ja marsruudist, tavaliselt hüvitatakse majutus ja lisandunud reisikulud, aga makstakse ELi reeglite järgi hilinenud lennu eest hüvitist. Ta soovitas reisijatel pöörduda Finnairi klienditeeninduse poole.
Reisifirma Estravel, kelle klientidega oli tegu, ütles, et analoogseid olukordi tuleb neil lahendada mitu korda aastas, kuigi kõik juhtumid on erinevad. Ka Finnairiga on varem olnud probleeme.