Kas lennuki tiivad võivad tugeva turbulentsi korral küljest kukkuda?

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Paul Maguire / Alamy/ Vida Press

Reisija ei pea mõistma, kuidas lennuk täpselt töötab selleks, et lennumasina hüvesid nautida. Sellegipoolest võib teadmatus põhjustada närvilisust ja irratsionaalset hirmu lendajate seas.

Turbulentsi ajal aknast välja vaadates võib tunduda, et lennuki tiivad suisa värisevad raputusest. Eriti suure turbulentsi ajal võivad tiivad niivõrd üles-alla käia, et tundub, justkui võiks nad iga kell lennuki küljest lahti murduda.

Tegelikult on kogu lennuk disainitud nii, et turbulentsi ajal võiksid tiivad vabalt üles-alla liikuda ilma, et see kuidagi lennuki konstruktsiooni kahjustaks, vahendas Travel and Leisure. Lennukitiivad on tehtud alumiiniumist, kuid mitte sellest samast, millest on tehtud foolium ja alumiiniumnõud, vaid ülitugevast rauaga võrreldavast lennunduses kasutusel olevast alumiiniumist.

Lisaks sellele, et tiivad on valmistatud ülitugevast materjalist on iga tiiva sees eraldi tugisüsteem, mis muudab nende painutamise raskemaks. Tiivad pole ühendatud lihtsalt mitte lennuki külgedele, vaid tiibade sees olevad talad jooksevad lennuki alaosasse välja.

Ainus võimalik viis, kuidas lennuk võiks oma tiivad kaotada on see, kui lennuk on halvasti hooldatud ning tugisüsteem on halvasti paigaldatud. Kuid halb hooldus on ülimalt harvaesinev, kuna iga lennuk läbib regulaarselt ülirange tehnilise ja turvalisuse kontrolli.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles