Margot Lindpere Vihula mõisast kirjutab:
Tegu oli suvise ajaga ning hotelli vastuvõtus olid käed-jalad tööd täis. Äsja oli sisse registreeritud grupp, kelle eesmärgiks oli kogeda kaunist Eestimaa loodust loodusretkede abil. Grupiliikmed olid välismaalased.
Ühtäkki helises telefon vastuvõtus. Telefonitoru teisel pool kuulsin värisevat häält, kes lausus kohmakas inglise keeles: «there is a bird in my room». Minu esmane reaktsioon oli muidugi hämming, kuidas saab üks lind hotellituppa ära eksida? Olin jõudnud ka süsteemist vaadata, millise kliendiga on tegu ja millises toas ta asub.
Olin veendunud, et ühtegi lindu ei saa tuppa pääseda, kuna akendel on võrgud ees, aga endamisi mõtlesin, et ehk võib see olla nahkhiir, kes on kuidagi tuppa pugenud. Ega mul polnudki aega pikalt vaagida, kas tegemist on linnuga, putuka või tont teab millega.
Rahustasin kliendi maha ning ütlesin, et saadan kolleegi asja uurima. Selgitasin asja meie portjeele ning palusin tal sinna tuppa minna. Portjee tuli nõutult tagasi ning teavitas, et ühtegi üleliigset tegelast ta toast ei leidnud. Jäin ka ise nõutuks. Mõne hetke pärast helistas sama toa külaline uuesti vastuvõttu.
Teisel pool toru olev daam oli juba päris närveeriva olekuga ja kinnitas, et lind on tagasi hotellitoas. Mõtlesin juba, et tegu on mingi komejandiga. Rahustasin kliendi maha ning otsustasin seekord ise tuba minna vaatama. Toauks oli irvakil, astusin sisse, kuid eest ei leidnud kedagi. Hetke pärast väljus daam vannitoast (ilmselt linnu eest peitu pugenud) ja näitas väriseva käega lambikupli poole, millel ilutses kaunis liblikas. Vaene naine oli nii hirmunud.