![Artikli foto](http://f11.pmo.ee/yjpgUfKnIjYlAsk_ieIvrGydIqo=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2017/11/24/7343773t1h99d9.jpg)
Kohv on teada-tuntud londonlaste lemmikjook ja päevane «kütus». Peagi hakkavad kohvi kütusena kasutama ka Londoni ikoonilised punased bussid.
Kohv on teada-tuntud londonlaste lemmikjook ja päevane «kütus». Peagi hakkavad kohvi kütusena kasutama ka Londoni ikoonilised punased bussid.
Kohvikütus on tegelikult biokütus, mille valmistamise on välja töötanud ettevõte nimega bio-bean, vahendas Lonely Planet. Kütus valmistatakse kohvijääkidest pressitud õlist ning segatakse siis diisliga. Kohvipaksu jääke on Londonis aga küllaga, mistõttu ei ole sellise biokütuse tootmisel toorainest kindlasti puudust. Bio-beani andmetel joob Londoni elanik keskmiselt 2-3 tassi kohvi päevas ning linnas tekib tervelt 200 000 tonni kohvipaksu jääke aastas.
Kui oskuslikult läheneda, saab jääkidest ja prügist luua tegelikult suurepärase väärtuste allika. Bio-bean ettevõtte sõnul on nad juba tootnud piisavalt kohviõli, et tagada ühe bussi terve aasta kütusekulu, kuid loomulikult on tööd veel küllaga, enne kui kõik bussid saaksid hakata biokütuse baasil sõitma.
Kuigi kohvi kasutatakse Londoni transpordikütusena esimest korda, on linn otsinud erinevaid biokütuse kasutusviise juba mõnda aega, katsetades nii toiduõli kui loomarasvaga. Linna veebilehe andmetel kasutab juba vähemalt kolmandik linnatranspordist rohelisemaid kütusealternatiive kui seda on diisel.
Mujal Suurbritannias on püütud busside kütusena kasutada ka inimväljaheiteid. Näiteks Bristoli bio-bussid (mille hüüdnimeks on «kakabuss») töötavad biometaan gaasi baasil ning on saanud suure kriitika osaliseks, hoolimata sellest, et bussid on täiesti lõhnatud.
Rohelisemate kütuste otsingutel võime kohata veel kindlasti teisigi põnevaid kütusevorme.