Lennujaamad luuravad reisijate nutitelefonides ja sülearvutites, et vähendada lennujaamas järjekordi.
Lennujaamad luuravad reisijate nutitelefonides
Lennujaamade kasutatav tarkvara jälgib Bluetoothi ja Wifi kasutajate arvu järgi inimeste kogunemisi eri lennujaama piirkondades, et osata siis järjekordade vältimiseks töötajaid sinna juurde saata, vahendas The Sun.
Lennujaamade kasutatav tarkvara on suuteline märkama ainult Wifi ja Bluetoothi kasutajate arvu ning mingit isiklikumat infot sealt välja lugeda pole võimalik.
Sellise tarkvara väljatöötamisega tegeleb näiteks Taani ettevõte BLIP Systems, mis loob süsteeme jälgimaks kindlates piirkondades mobiiltelefonide kasutajate arvu. Birminghami, Bristoli, Manchesteri ja Edinburghi lennujaamad aga kasutavad kõik näiteks BlipTracki süsteeme.
Selline «luuramine» on seega kasulik eelkõige reisijatele, kes ei pea enam nii pikkades järjekordades ootama. Kuid kahtlemata on kasu ka lennujaamadel – näiteks eelistavad reisijad kasutada lennujaamasid, kus neil on mugavam kogemus. Samuti jääb reisijatel rohkem aega lennujaama poodides sisseostude tegemiseks, kui nad ei pea ootama pikkades turvaväravate järjekordades.
Sama tarkvara kasutatakse ka maanteedel olevate liiklusummikute kontrollimiseks, rongijaamades, suusakeskustes, lõbustusparkides ja avalikel üritustel rahvamasside kogunemise jälgimiseks.
Kuidas on lood Tallinna lennujaamas?
Tallinna lennujaama esindaja Priit Koffi sõnul Tallinna lennujaam hetkel sellist lahendust ei kasuta, kuid ta lisab, et reisijate arvu kasvades ei saa selliste võimaluste kasutusele võtmist välistada.
«Praegusel kujul on Tallinna lennujaam piisavalt kompaktne, et märgata võimalikke järjekordi ja tähele panna reisijate liikumistrajektoore ka ilma kõrgtehnoloogiliste lahendusteta. Wifi ja Bluetooth-ühendusi kaardistavate süsteemide nõrgaks küljeks ongi see, et ühel reisijal võib kaasas olla mitu seadet, mis kasutavad samaaegselt Wifi- või Bluetooth-ühendusi ning see võib omakorda tekitada segadust inimeste arvu välja selgitamisel,» selgitas Koff.