Euroopa lennufirmad võlgnevad reisijatele üle 3 miljardi euro ulatuses kahjutasusid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: StockSnap / CC0 Licence

Idufirma Skycop sõnul tühistatakse maailmas igas kuus ligikaudu 30 000 lendu ja hilineb sellest 20 korda rohkem lende. Iga kümnes eurooplane on jõudnud sihtkohta hilinemisega, sest pagas või lennuki väljumine viibib.

Skycopi andmete kohaselt saab sellistel puhkudel täieliku hüvitise kõigest 5% kannatanud reisijatest. Ettevõtte esindaja sõnul ignoreeritakse nii kuni 8 miljoni reisija õigusi ja enamikele neist ei pööra lennufirmad mingit tähelepanu.

«Ei ole saladus, et seda olukorda kasutavad ära nii suured kui ka väikesed lennufirmad, kes jätavad tihti tähelepanuta lennureisijate õigusi puudutava Euroopa Nõukogu määruse nr 261/2004,» selgitab Skycopi juht Marius Stonkus. «Meile teadaolevalt võlgnevad ainuüksi Euroopa lennufirmad reisijatele üle 3 miljardi euro ning see võlgnevus kasvab iga päevaga. Lennufirmad valetavad reisijatele hüvitise nõude käsitlemise ajavahemiku kohta, üritavad kogu protsessi bürokraatlike vahenditega venitada ning leiavad muid kavalaid viise, kuidas vältida reisijatele neile seadusega ettenähtud raha tasumist.»

Stonkuse sõnul kannatavad lennufirmade käitumise tagajärjel lisaks reisijatele ka lennujaamad. «Ülekoormusest tingitud turvarisk, ärritunud reisijatega tegelemine, majutuse korraldamine on vaid väike osa teenustest, mis pahatihti lennujaama õlule langeb,» ütleb Stonkus ja lisab, et kõik reisijad peaksid olema teadlikud oma õigustest. «Kõik peavad mõistma, et ettenähtud hüvitisest madalama pakkumisega või kompensatsioonist keeldumisega ei pea leppima. Lennufirmade ja reisijate suhetes tuleb õiglus jalule seada.»

Märksõnad

Tagasi üles