Kuigi turbulents ei ole ohtlik, on see piisavalt ebameeldiv selleks, et enamikus reisijates lendamisel kõhedust tekitada.
Boeing testib uut tehnoloogiat, mis likvideeriks turbulentsi
Boeing soovib seda aga muuta ja on arendamas välja lasersüsteemi, mis suudab ennetada ootamatut turbulentsi, vahendab Travel and Leisure.
Turbulentsi on mitmesugust, kuid kõige ohtlikumaks võib pidada ootamatut, selge õhu turbulentsi, sest sellistel hetkedel ei ole reisijad sageli turvavöödega kinnitatud ja ka pardameeskond ei ole selleks valmis, mistõttu võib ette tulla vigastusi. Sedasorti turbulentsi ei ole seni olnud võimalik varem avastada.
Selliste vahejuhtumite vähendamiseks soovib Boeing lennuki nina külge kinnitada spetsiaalse laseri, mis suudab ka sellise turbulentsi eelnevalt tuvastada. «Me loodame, et suudame peagi tuvastada turbulentsi 60-sekundilise edumaaga ehk 17,5 kilomeetri kauguselt, mis annaks pardameeskonnale piisavalt aega ettevalmistuseks, et vähendada vigastuste võimalust,» sõnas Boeingu programmi juhtivuurija Stefan Bieniawski.
Laser suunab lennuki ette pika ühtlase kiire. Seejärel analüüsib programm lennuki liikumise ja osakeste liikumise suhet, mida laser peegeldab. Igast märkimisväärsest muutusest annab laser ka märku.
Arendus tuleb üsna tervitataval hetkel, sest viimased uuringud on näidanud, et kliimamuutuste tõttu muutub ka turbulents 149 protsendi võrra hullemaks. Seega hakkab tulevikus üha rohkem esinema turbulentsi, mis lennutab reisijad lakke ja tekitab tõsiseid vigastusi.