Piloodid tunnistavad: on lennatud ka üleväsinuna ja haigena

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Erala
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Üleväsimus ja haigused ei hoia alati piloote töölt eemal, kartus tööandja pahameele alla sattuda sunnib sellistes olukordades ikka kokpitti astuma, selgus Taani ajalehe Politiken tehtud intervjuudest.

Ajalehega rääkisid SASi, Norwegiani, Thomas Cook Airlines`i, Easyjeti, Ryanairi ja Cimber Sterlingi piloodid. Kokku intervjueeriti 21 Taani päritolu pilooti.

«Olen läinud tööle, kuigi magasin halvasti, olin väga väsinud ja oluliselt halvemas vormis kui ma oleksin pidanud olema,» märkis üks anonüümseks jääda soovinud lennukijuht. Teine sarnases seisus tööle ilmunud piloot tunnistas ka, et tegi lennul hulga väiksemaid vigu, millest ei juhtunud õnneks midagi. 

«Skandinaavias pole palju töökohti, kui sul on töö, siis on oluline seda hoida,» osutas üks piloot peamisele põhjusele, miks lennukijuhid ei kasuta õigust jääda väsimuse või kehva enesetunde korral töölt eemale.

Seda, et probleem on üsna levinud, kinnitas ka ajalehe tellimusel tehtud kohaliku lennumeditsiini kliiniku uurimus.

Kliinik kaasas uuringusse 61 pilooti ja tulemused näitasid, et 80 protsenti neist oli viimase viie aasta jooksul olnud olukorras, kus nad on sunnitud tööle minema, kuigi on olnud haiged või väsinud. Täiesti võõras oli selline mure vaid 13 protsendi jaoks.

Tagasi üles