Piloodid süüdistavad easyJeti reisijate turvalisuse ohtu seadmises

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
easyJet
easyJet Foto: Vida Press

Prantsuse piloodid väidavad, et easyJet sunnib piloote liiga palju lendama, mistõttu on nad väsinud ja seega seab lennufirma ohtu ka reisijate turvalisuse.

Pilootidele on sätestatud piirid, kui kaua nad võivad järjest töötada. Väidetavalt sunnib easyJet aga piloote neid piire ületama ja kui nad peaksid keelduma, asutakse neid survestama, vahendab Telegraph.

«Igasugune piir on ületatud ja me oleme täiesti šokeeritud,» sõnas Prantsuse pilootide ametiühingu esindaja Arnaud Wiplier. «Lennufirma püüab hammustada liiga suurt suutäit ja graafikud on täiesti võimatud.» Ametiühing edastas lennufirmale ka sellekohase kaebekirja.

Ta lisas, et kui lennuk peab tegema kuus lendu päevas, siis suure tõenäosusega viimane lend kas hilineb või tühistatakse sootuks. Ametiühingu hinnangul on meeskond  üleväsinud ning iga päev kombitakse nende võimekuse piire.

«Teatud piloodid keelduvad ja neil on selleks ka täielik õigus. Kuid siis kutsutakse nad juhtkonna ette Lutonisse, kus neid survestatakse. See on täiesti uskumatu käitumine,» sõnas Wiplier.

Kombinatsioon suurest töökoormusest, tüüpilistest suvistest hilinemistest ja hilinevatest palkadest on stressi tekitanud kõigis ametiastmetes. Selle näitena toodi välja ka juulis aset leidnud vahejuhtum, kus üks easyJeti töötaja läks kallale reisijale, kes kaebas hilinenud lennu üle. Väidetavalt oli tegu lihtsalt viimase piisaga karikasse.

 EasyJet oli aga kirjast «üllatunud», sest väidetavalt olid nad selle probleemi juba lahendanud ja enda sõnul teevad ühendusega pidevat koostööd. «Ametiühingu väited on täiesti valed ja isegi demonstratiivsed. Me oleme neile nüüd ka kirjutanud, et see neile selgeks saaks,» sõnas easyJeti esindaja.

«Me opereerime rangete reeglite alusel ja meie esitust hindavad objektiivsed osapooled, kellest ükski ei ole tõstatanud selliseid probleeme nagu Prantsuse pilootide ametiühing,» lisasid nad.

EasyJet kinnitas, et nende graafikud on loodud nii, et piloodid ei peaks ületunde tegema ja et tavapäraselt jääb neil isegi tund või rohkem tööaega üle. Siiski nentisid nad, et mõnikord on nad palunud piloodil veidi ajast üle minna, kuid seda vaid 15 või 30 minuti jagu, et reisijad jõuaksid sihtkohta. «Me ei paluks kunagi pilootidel seatud piirangutest üle astuda,» kinnitas easyJeti esindaja. 

Tagasi üles