Piraadid ohustavad endiselt ristluslaevu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Somaalia piraat
Somaalia piraat Foto: SCANPIX

Lõbusõidule minnes ei osata tihti arvestada, et korraga teatab kapten piraadiohust, millele järgneb range kümnepäevane päikeseloojangust kuni -tõusuni kehtiv pimendus. Nii juhtus augusti alguses Sydneyst Dubaisse suundunud Sea Princessi ristluslaevaga.

Piraatidega kohtumine ei ole kunagi filmilikult meelelahutuslik ning kuigi selliste kuritegijate arv on aastasadade jooksul vähenenud, pole põhjus neid karta sugugi vähenenud. Rahvusvahelise Kaubanduskoja (ICC) andmetel on selle aasta esimeses pooles meresõidukitel juhtunud 87 piraatidega seotud intsidenti, milles võeti pantvangi 63, rööviti 41, vigastati kolme ning tapeti kaks meeskonnaliiget.

Kuna piraatide põhiline eesmärk on rahaline kasu – kas laevade kaaperdamisel või pantvangide võtmisel –, on nende sihtmärgid olnud peamiselt kaubalaevad ja naftatankerid. Viimased aastakümned on näidanud, et piraadiohtlikest piirkondadest läbi sõitvad ristluslaevadki peaksid rohkem tähelepanu pöörama teistsuguse tehnika soetamisele ning õppustel käimisele, sest rünnakuid on olnud ka suurtel laevadel.

Tagasi üles