Kuigi maailma halvimad lennufirmad hiilgavad sageli ülimalt kehva klienditeeninduse ja halva turvalisuskvaliteediga, ei lennutanud Baltia oma tegevusaastate jooksul ühtegi reisijat.
Maailma halvim lennufirma vahetas nime ja proovib uuesti alustada (1)
Baltia Airlines loodi juba 1989. aastal, kuid kõikide nende aastate jooksul ei õnnestunud sel ettevõttel lennutada ühtegi reisijat, sest puudulikke turvameetmete tõttu ei antud neile lihtsalt luba ning seega ei teeninud nad ka sentigi kasumit. Võlga see eest koguti miljonite jagu, vahendab Telegraph.
Pärast mitut tagasilööki üritab ettevõte end aga taas jalule seada ning nende uueks nimeks saab USGlobal, millega üritatakse lennufirmale elu sisse puhuda ja lõpuks reisijate veoga alustada.
Baltia loojaks on Läti immigrant Igor Dmitrovski, kes esialgu soovis lendama hakata New Yorgi ja Peterburi vahel. Hiljem oli mehel plaanis avada lennuliinid New Yorgist Eestisse, Valgevenesse, Ukrainasse ja Gruusiasse. Kuigi 1991. aastal andis Ühendriikide transpordiamet lennufirmale loa lennata Peterburi ja Riiga, ei lubanud Föderaalne Lennuamet neil õhku tõusta.
Luba ei saadud, sest kolme aastakümne jooksul ei suutnud Baltia likvideerida suuri turvariske. Testidest kukuti läbi lausa seitsmel korral, sest pidevalt esines probleeme hädaabi liugteega. Seejärel viidi Baltia tegevus üle Michigani, kuid seegi ei aidanud lennufirma arengule kaasa. 1998. aastal võttis transpordiamet käest ka selle ainukese loa, mis neil seni oli.
Lennumasinaid on Baltial aga alati olnud. 1998. aasta seisuga oli neil vana Cathay Pacificu lennuk Boeing 747-200. 2009. aastal osteti Pakistan International Airlinesi vana lennuk Boeing 747 ja seegi ilma mootoriteta. Mõni aeg hiljem müüdi see aga juppideks. 2011. aastal soetas Baltia veel Northwest Airlinesi vana Boeing 747 lennuki ning värvis selle üle ja lisas enda logod.
Eelmisel aastal teatas Baltia, et loobub viimaks 37-aastasest Boeingust, mis lendas vaid korra ja sedagi hooldusesse. Nüüd on neil plaanis osta uuem ja kütuseefektiivsem lennuk, mis aitaks neil läbida ka vajalikke teste. Esindajad loodavad, et nii saavad nad lõpuks kätte ka kaua oodatud lennuloa.
Väidetavalt on Baltia vahetanud juhtkonda, mistõttu on suurem lootus, et seekord õnnestub lennukitel ka reisijatega õhku tõusta. «Meie uus lennufirma tegeleb praegu restruktureerimisega, reorganiseerimisega ja rahastusega,» sõnas USGlobal Airwaysi uus juhatuse esimees, president ja tegevdirektor Anthony Koulouris. Ettevõtte leheküljel seisab, et uuest lennufirmast peaks saama eesrindlik rahvusvaheline lennufirma.
Kuna lennuametilt ei ole endiselt luba saadud, ei tohi lennufirma veel ka pileteid müüa.