Kas vanad lennukid on usaldusväärsed?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vanad lennukid
Vanad lennukid Foto: Vida Press

Hiljuti tegi Jet2 lennufirma vana Boeing 737 lennuk mitu hädamaandumist, mistõttu on tekkinud küsimus, kui vanade lennukitega üldse võiks reisijaid vedada.

Kuigi Jet2 lennuk oli üle 30 aasta vana, ei tasuks selle arvele hädamaandumisi kirjutada. Lennundusekspert ja piloot Patrick Smith on kindel, et vanus ei mõjuta  lennuki turvalisust mitte kuidagi, vahendab Telegraph.

«Reisilennukid on ehitatud nii, et nad kestaks lõputult, mistõttu on nad ka nii kallid,» sõnas Smith. «Lennukeid kasutatakse sageli 25 aastat või rohkem.» Ta lisas, et mida vanem on lennuk, seda rangemaks muutuvad kontrollid, mistõttu turvalisuses kindlasti järeleandmisi ei ole.

Vaatamata sellele, et lennukid võiksid lõputult taevalaotuses ringi seigelda, kantakse paljud neist siiski juba 25 aasta pärast maha. Selle põhjuseks ei ole kehv kvaliteet, vaid hoopis tehnoloogia areng. Lennukid muutuvad pidevalt paremaks ja vanade lennukitega lendamine ei ole lennufirmadele lihtsalt enam ökonoomne, lisas Smith.

Järjest enam nähakse vaeva selle nimel, et lennukite kütusekasutus muutuks efektiivsemaks ja vanad lennukid ei suuda arendustega sammu pidada. Lisaks on uued lennukid vaiksemad, mugavamad ja täis vidinaid, mis muudavad lendamiskogemuse reisijatele paremaks.

Kõige vanemad lennukid maailma lennufirmadest on Delta Air Linesil, kelle lennupargi keskmine vanus on 17 aastat. Sellele järgnevad Air Canada ja United Airlines, kelle lennupargi keskmine vanus on vastavalt 14,2 ja 14,1 aastat. Esikümnesse mahuvad ka British Airways, Air France, Lufthansa, Southwest Airlines, KLM ja American Airlines.

Tagasi üles