Eesti piloot suurest rahetormist: torme tuleb ikka ette

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kokpiti aken
Kokpiti aken Foto: Kuvatõmmis

Eile hakkas sotsiaalmeedias levima pilt tugevalt kahjustada saanud lennukist, mille piloot oli sunnitud lennuki maandama ilma nähtavuseta, kuna rahetormi tõttu oli kannatada saanud ka kokpiti klaas.

Nordica peapiloot Jaanus Nuut kinnitas aga, et piloodid on koolitatud maanduma kõiksugustes ilmastikutingimustes. Lisaks kehtib protseduuridele hulgaliselt reegleid. «See tähendab seda, et kui lähenemisel ei saavutata visuaalset kontakti kas maandumisraja või lähenemistulede-märkidega, siis lähenemist ei jätkata ning sooritatakse manööver teisele ringile minekuks või suundutakse varulennuväljale.»

Seekord läks kõik küll õnneks, kuid halvimal juhul oleks Nuuti sõnul olukord võinud lõppeda väga kurvalt, sest suured ja kiiresti lendavad rahetükid võivad põhjustada lennukile tõsiseid vigastusi. «Torme ikka esineb ja teinekord koos rahega. Pilootidel on keelatud lennata nii äikese- kui ka rahepilvedesse, kuna see võib kaasa tuua vigastusi,» sõnas Nuut.

Selleks, et pilvedesse lendamist vältida, on kasutusel pardaradarid, kuid AtlasGlobali lennul need lähenevast tormist märku ei andnud. Tugev rahetorm lõi rivist välja ka autopilootsüsteemi, mistõttu tuli piloodil lennuk maandada käsitsi.

«Sõltuvalt lennuki varustusest ning lennufirma kehtestatud protseduuridest maandutakse nii autopilooti kasutades kui ka ilma autopiloodita,» rääkis Nuut ning kinnitas veel kord, et piloodid on koolitatud lennukeid ka käsitsi maandama. 

Tagasi üles