Madeiral asuv Cristiano Ronaldo nimeline lennujaam on pilootidele hästi tuntud kui keeruline maandumis- ning õhkutõusmispaik. Nii pidi ka üleeile Enter Airi piloot tiirutama väga tugeva tuule pärast kolm tundi lennujaama kohal, enne, kui tal avanes võimalus maanduda.
Keerulised ilmaolud sundisid lennuki kolm tundi jaama kohal tiirutama
Lennujaama kimbutavad tihtipeale tugevad tuuled, sest otse maandumisraja kõrval on ühel pool Atlandi ookean ning teisel pool mägi, vahendab The Telegraph. Raske maandumisprotsessi tõttu peavad kõik piloodid, kes soovivad saarel maanduda, läbima lisakoolituse ning saama Portugali lennundusjuhtidelt eriloa.
Flightradar24 teatas eile oma Twitteri kontol, et Barcelonast tulnud lennuk tiirutas kolm ja pool tundi saare juures, oodates maandumiseks tuule suuna muutmist, kuid lõpuks suunati lennuk siiski ümber Las Palmasesse. Lisaks antud lennumasinale suunati ümber veel üle 20 reisilennuki ning kuus lendu jäeti ka ära.
There’s holding for the wind to change, then there’s holding for 3.5 hrs for the wind to change at Funchal.
— Flightradar24 (@flightradar24) July 24, 2017
https://t.co/YYv3YGZlPH pic.twitter.com/nRAL2o6PlA
Strong winds at Madeira Airport this morning as well. Currently 5 aircraft on holdhttps://t.co/UIeHtMJ6EE pic.twitter.com/RMVUW1UpyW
— Flightradar24 (@flightradar24) July 25, 2017
«Kui tuuled ületavad maandumiseks lubatud piirid, nagu see juhtus esmaspäeval, siis peavad piloodid kas ootama, millal olukord muutub rahulikumaks või lendama vahepeal mõnda teise lennujaama, et tankida ning siis uuesti üritada. Osad lennukid teevad lõpuks esmaspäevase Enter Airi lennuki näitel mõlemat,» kommenteeris Filghtradar24 oma blogis.
Portugese Airline’i pilootide assotsiatsioon on sel aastal varasemalt öelnud, et lennujaama sulgemine väga tugevate tuulte korral on ülimalt oluline, seda eelkõige just turvakaalutlustel. Ühendus on valitseva olukorra pärast aga mures, sest 2017. aastal on ka sarnastele karmidele ilmastikuoludele vaatamata maandunud 20 kommertslennukit.
Lennujaama maandumisrada on ehitatud suures osas sammastele, mis tõstavad selle 70 meetri kõrgusele merepinnast. Lennurada pikendav konstruktsioon tehti 1983. aastal, sest kuus aastat varem juhtus algsel maandumisrajal keerukate ilmastikuolude tõttu ränk õnnetus, kus hukkus pardal olnud 164 reisijast 131.
Vaata ka videot tuulte poolt raskendatud maandumistest Cristiano Ronaldo lennujaamas.