Nii mõnigi lennufirma jagab reisijatele suupistena tasuta pähkleid, et kõht päris tühjaks ei läheks ja et reisijatel lennufirmast parem mulje jääks.
Lennukitest võivad allergikute tõttu pähklid kaduda
Siiski on pähklite tarbimine lennukites põhjustanud allergikute pahameelt ning juhtunud on ka mitu tõsist õnnetust. Alles hiljuti oli kannatajaks kolmeaastane Singapore Airlinesi reisija, kes teiste pähklisöömisele reageeris, vahendab Travel and Leisure.
Väikelaps Marcus Daley sai anafülaktilise šoki, mille võivad esile kutsuda toidud, mis sisaldavad pähkleid ja koorikloomasid. Poisi isa sõnul anti lapsele küll pähklivaba roog, kuid ta jäi siiski haigeks, sest teda ümbritsevad inimesed sõid pähkleid. «Ta hakkas oksendama, ta silmad läksid paiste ja ta ei saanud enam korralikult rääkida,» sõnas isa.
Lennufirma kinnitusel eemaldati kohe poisi lähiümbrusest ka kõik pähklipakid ning edasine pähklite serveerimine peatati kogu ülejäänud lennu vältel. Vanematel olid kaasas ka rohud, mis aitasid lapse olukorda kontrolli all hoida, mistõttu ei olnud hädamaandumiseks vajadust.
Paljud lennufirmad suudavad küll pähklivabasid toite pakkuda, kuid sageli ei julgeta garanteerida, et kogu lennuki salong oleks pähklitest puhas. Isegi kui pardal pähkleid ei müüda, võivad inimesed ise lennukisse pähkleid tuua.
Seni on pähklivaba keskkonna oma lennukites loonud Qantas, Air New Zealand ja British Airways. Pärast viimast vahejuhtumit kaalub eri võimalusi ka Singapore Airlines.