American Airlines Group alustas uute turvasüsteemide testimisega, mis võimaldavad detailsemalt käsipagasit läbi valgustada ja seetõttu võiksid inimesed ka oma sülearvutid siiski salongi kaasa võtta.
American Airlines alustas tõhusama turvasüsteemi testimist
Ühendriikide ettevõte tarvitab süsteemis meditsiinis laialdaselt kasutust leidnud kompuutertomograafiat. Esialgu tehakse uue lahendusega proovi vaid ühes, Phoenix Sky Harbor rahvusvahelises lennujaamas.
Mõte tõhustada süsteeme tekkis tulenevalt Ühendriikide valitsuse pidevast soovist laiendada elektroonikakeeldu ka teistele marsruutidele. Kompuutertomograaf on senisest röntgenmasinast efektiivsem ja suudab paremini tuvastada lõhkeaineid, mistõttu võivad tulevikus reisijad oma elektroonika ja isegi ka vedelikud käsipagasisse panna.
«Me kasutame seda tehnoloogiat juba äraregistreeritud pagasi kontrollimisel ja me usume, et väiksemamõõdulised masinad suudavad tuua samasuguseid tulemusi ja tagada kõrge turvataseme,» sõnas Ühendriikide transpordiameti juhtivadministraator Huban Gowadia.
Millal masinad lennujaamades tavapäraseks muutuvad on veel raske öelda, sest nende soetamine on kallis ja enne tuleb läbida hulgaliselt katseid.
Uued masinad loovad pagasist kõrgekvaliteetse 3D pildi, mida saab vastavalt vajadusele keerata. Lisaks saab pagasi sisu uurida kiht kihi haaval.
Märtsis kehtestas Ühendriikide valitsus elektroonikakeelu lendudele, mis tulevad kümnest Põhja-Aafrika või Lähis-Ida riigist, sest tekkis kahtlus, et terroristid suudavad lõhkekehasid peita ka elektroonikaseadmetesse, mis on suuremad kui mobiiltelefon.