Ehkki maist kehtima hakkav üle-Euroopaline hotellitärnide süsteem Hotelstars seda ette ei näe, on Eestis kehtestanud nõude, et kõigis hotellides, ka üht tärni omavates, peab olema restoran.
Uue süsteemi järgi peab igas hotellis olema restoran
See nõue tekitas ühtset Euroopa hotellitärnide süsteemi Hotelstar tutvustaval seminaril majutusasutuste omanike ja juhtide seas hämmingut. Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu tärnisüsteemi projektijuht Raigo Triik arvas, et ehk saab siin teha siiski mööndusi ja tegelikult piisab hommikueinet pakkuvast söögikohast.
Osa hotellidele esitatavatest miinimumnõuetest tulenevad nimelt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majutusasutustele kehtivatest tingimustest. Ühetärnihotelli tubades peavad olema veel: dušš või vann ja WC, igapäevane koristus, puldiga juhitav teler, laud ja tool, seep, hommikusöök ning joogid saadaval.
Tärnide lisandudes tuleb nõudeid juurde, kuni selleni, et viietärnihotellis ootavad külastajaid kas lilled või kingitus, seal on toateenindus, intenetiühendusega arvuti ja palju muud.
Uue süsteemi erinevused vanaga võrreldes on, et tärnid omistatakse viieks aastaks ja kontroll toimub igal aastal, samuti see, et lisaks miinimumnõuetele saab tärnide jaoks punkte koguda ka teeninduse ja üldise miljöö eest, mida varem polnud.
Tärnide taotlemine on tasuline: ühe tärni hind on 25 eurot, millele lisandub ühe toa hind üks euro aastamaksuna. Triigi sõnul tasub aga see igal juhul ära, sest tärnid on kui kvaliteedimärk, mis kliente kohale toob. Tema sõnul hakkab Eestis tõenäoliselt kõige rohkem olema kolme- ja neljatärnihotelle.
Hotellidel on võimalik taotleda kuni viis tärni, motellidel aga kuni kolm tärni. Kõrgeim tase on superior, mis tähendab juba luksushotelli.
Praegu on paljud Eesti hotellid hoopis tärnideta – nad kas pole neid taotlenud või saanud.
Hetkel on Eestis 3 viie tärniga pärjatud hotelli: Schlössle, Telegraaf ja Pädaste. Neljatärnihotelle on 10, kolme tärniga samuti 10 ja kahe tärniga 2 hotelli.