Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Infra jätkab aprillis raudtee remonditöid Rail Baltica trassi Tallinna-Tartu liinil, mis toob kaasa ka liikluskatkestusi.
Raudtee remont piirab reisirongiliiklust
Remonditööde raames saab Tallinn-Tartu liinil kapitaalselt remonditud ja puhastatud ballast 109 kilomeetril, pöörmeid vahetatud 114 ja pikkirööpaid 8,9 kilomeetril. Remonditööd on kavas lõpetada novembris.
Raudtee peateede kapitaalremonti, mille tulemusena reisirongide sõidukiirus suureneb kuni 120 kilomeetrini tunnis, planeeritakse tänavu läbi viia ligi 20 kilomeetril Tallinna Balti jaama ja Ülemiste jaama vahel, Ülemiste jaamas, Lagedi jaamas ning Aegviidu jaamas. Kiltsi ja Rakke jaama vahel paigaldatakse uued pikkrööpad.
Lisaks vahetatakse orienteeruvalt 80 pööret Tallinn-Balti, Ülemiste, Lagedi, Raasiku, Aegviidu ja Tapa jaamas. Seoses pöörmete paigutuse optimeerimisega osades jaamades on vajalik ka liiklusjuhtimise süsteemi ümberseadistamine.
Arvestades rongiliikluse säilitamise vajadusega rakendatakse remonditööde tegemiseks kolm korda nädalas orienteeruvalt 12 tunniseid liikluskatkestusi, millede jooksul tuleb plaanitud tööd ära teha.
Peamiselt just pöörmete vahetuseks ja rööpalukkude keevituseks vajalike liikluskatkestuste tõttu ei ole pidevalt võimalik järgida rongide määratud sõidugraafikut.
Kuna eri päevadel ja erinevatel pöörmetel toimuvad liikluskatkestused muudavad rongide läbisõidu võimalusi nimetatud jaamadest, pole püsiva sõidugraafiku tagamine remondiperioodil võimalik.
Esmajärjekorras on septembriks kavas kirjeldatud tegevused lõpule viia Ülemiste-Tapa lõigul, mis enamuse liini ulatuses kindlustaks reisirongide stabiilse graafiku.
Samal perioodil toimub piirkonnas ka reisijate ooteplatvormide rekonstrueerimine, võimaldamaks uute reisirongide kasutuselevõttu ja jalakäijate tunnelite rajamine Lagedi ja Ülemiste jaamadesse.
Eesti Raudtee teatel on 2009. aastal alustatud projekti kogumaksumus 41,6 miljonit eurot.