Pardameeskonna töö on üsna salapärane, täis kõiksugu koodsõnu ja tähenduslikke viipeid ning tavareisijad ei saa sageli aru, mida kõik need asjad tähendavad.
20 asja, mida reisijad pardameeskonna tööst ei tea
Vaatamata sellele, et meie taevalaotus on pidevalt lennukeid täis, on pardameeskonna töö püsinud endiselt parajalt salapärasena. Levinud on paljud valearusaamad, mida saavad kummutada vaid stjuuardid ja stjuardessid ise, vahendab Insider.
Oma kogemust jagasid kokku üle 60 salongipersonali liikme, kes kõik kinnitasid samu tundmata fakte.
1. Neile makstakse ainult lennutundide eest - vaatamata sellele, et tööpäev võib olla 12 tundi pikk, saab selle eest palka ehk ainult kuue tunni ulatuses. Aeg, mis kulub kohvrite maha ja peale laadimiseks, reisijate minekuks ja tulekuks, on pardameeskonna jaoks tasustamata periood, neile makstakse ainult lennutundide eest.
2. Alguses on väga raske hakkama saada - kui oled alles alustamas, kaasneb sellega hulgaliselt muid kulutusi, millega sa ehk arvestanud ei ole. Kuna sa harva saad kodus olla, pead kasutama taksot, et jõuda järgmisesse ööbimiskohta. Samuti peavad nad ise muretsema enda vormirõivastuse, pagasi ja jootraha eest. «Esimesed viis aastat oled puruvaene ja elad koos vähemalt viie teise inimesega,» sõnas üks stjuardessidest.
3. Siiski on võimalik hästi teenida - selle tööga rikkaks küll ei saa, kuid sul on siiski mõnevõrra kontroll selle üle, kui palju sa teenid.
4. Meie peamine töö on turvalisus - selleks, et kõik läheks ladusalt ja oleks turvaline, peab meeskond järgima mitutsada erinevat reeglit.
5. Salongipersonal on kõrgelt haritud - nad peavad iga aasta läbima katsed, et endiselt vastata lennuameti reeglitele.
6. See on üsna üksik töö - nad veedavad tunde üksinda hotellides ja lennujaamades.
7. Valvetunnid võivad venida pikaks - kui ei ole parajasti kõrghooaeg võib valvemeeskond oma järgmist lendu oodata kuni nädala.
8. Nad peavad mitut ametit - kuigi reisijad näevad vaid seda, kuidas pardameeskond jooke jagab, siis tegelikult on neid koolitatud päris mitmel alal. Nii teavad nad, millest koosnevad pommid ning kuidas sünnitust vastu võtta.
9. Salongipersonal riskib pidevalt oma eluga - neid koolitatakse iga hinna eest reisijate turvalisuse eest seisma.
10. Salongipersonali tööintervjuu on ülimalt raske - neist tehakse turvalisuseksperdid, kes võivad lennukis reisijate elu päästa. Selle raskus ei ole võimalik enne mõista, kui oled seda ise kogenud.
11. Kõik koolitused kuluvad ära - kuigi neil ei ole meditsiinilisi litsentse oskavad nad kümne kolimeetri kõrgusel inimesi elustada.
12. Mõned lennufirmad on kehtestanud välimusele ranged reeglid - igal lennufirmal on omad reeglid ja mõned on karmimad kui teised. Ühe esindaja sõnul võib lennufirma nad töölt nädalateks eemaldada ka vistriku või ohatise tõttu.
13. See on üsna räpane ja ebatervislik töö - need, kes pikaajaliselt on salongipersonalina töötanud, neil tekib ka ohtralt tervisehädasid. Neerukivid, kuulmise kaotus, depressioon, unepuudus, nihestused, seedehäired on vaid mõned üsna tavalistest probleemidest. Samuti on inimesi, kes ei tea puhtusest midagi ja võivad ulatada mustad mähkmed stjuardessile samal hetkel, kui ta serveerib toitu.
14. See töö muudab sind - nii paremaks, kui ka halvemaks.
15. See mõjub suhetele halvasti - kui tahad pühad oma perega veeta, ei tasu seda karjääri valida. Sama käib ka nädalavahetuste kohta.
16. Sa pead olema tugev - pardameeskonna töö on asju tõsta, liigutada ja nihutada ning mõnikord võib see nõuda väga tugevat jõudu.
17. Aga nad ei pea tõstma reisijate kohvreid - reisijad peavad võtma kaasa nii rasked kohvrid nagu nad tõsta jaksavad. Pardameeskonna kohustus ei ole kedagi aidata nende kohvrit riiulile tõta.
18. Kõik pardameeskonna liikmed on avatud, lahked ja positiivsed - selleks on ka väga lihtne põhjus, neid palgatakse nende iseloomuomaduste järgi.
19. Sa õpid inimesi tundma - kui sind huvitab psühholoogia võib see olla üsna hea karjäärivalik, sest puutud kokku iga päev tohutul hulgal uute inimestega.
20. Inimesed ei lahku töölt - kui oled juba otsustanud, et see töö sulle meeldib, siis on see sinu terve elu karjäär. Sellest saad aru juba esimese aasta jooksul.