Pakistan International Airlinesiga lennanud äriklassi reisija märkas ühel hetkel, et mugavatel istmetel on koha leidnud ka üks piloot.
Pilt: piloot keeras lennu ajal reisijate vahele magama
Mees väitis, et pärast piloodi uinaku avastamist, ei tundnud ta end enam lennukis turvaliselt. Väidetavalt juhtisid samal ajal lennukit piloodi «õpipoiss» ja kaaspiloot, vahendab Independent.
Mures reisija tegi piloot Amir Akhtar Hashmist pildi ja kurtis muret ka pardameeskonnale. «Talle selgitati, et kaks teist meeskonnaliiget olid kokpitis, kuid ta väitis, et ta esitab siiski ametliku kaebuse,» seisis purseri esitatud raportis.
Piloodid peavad pikamaalendudel puhkama ega ole ebatavaline, et nad teevad seda äriklassis. Sel korral maksti Hashmile ka õpipoisi koolitamise eest, kuid selle asemel otsustas kogenud piloot puhata.
Hashmi on Pakistani lennufirmade pilootide ühingu endine president. Nüüdseks on ühing ta uurimise ajaks tööst kõrvaldanud.
Lives of over 305 passengers put at risk; investigation underway https://t.co/BVymkefnx5 pic.twitter.com/yR4WuXal37
— Dawn.com (@dawn_com) May 7, 2017
Juhtum tõstis tähelepanu keskpunkti aastaid tagasi alla kukkunud Air France'i lennuki, mis oli teel Rio de Janeirost Pariisi, sest ka toona oli piloot läinud puhkama ja lennukit juhtis vähemkogenud töötaja, kes tegi probleemi lahendamisel valesid otsuseid.
Lennunduseksperdid ei näe aga selles käitumises midagi erakordset, sest lennufirmad panevad pikamaalendudele sageli kaasa kolm pilooti, et nad saaksid kõik rahulikult puhata. «Need faktid, mis praegu on avalikustatud, ei anna põhjust muretsemiseks. See on täiesti tavaline, et lennufirmad vahetavad lennu ajal, mis kestavad üle kaheksa ja poole tunni, piloote. Kui mõni lennufirma on sisse seadnud meeskonnale spetsiaalse puhkeala, siis teistel juhtudel pakutakse piloodile kohta äri- või esimeses klassis,» sõnas ekspert John Walton.
Lennuk oli teel Islamabadist Londonisse ning pardal oli 305 reisijat.