Stjuardessid ja stjuuardid on klienditeenindajad, kes peavad reisijatega hästi läbi saama, et sama firma juurde tagasi tuldaks ning neil säiliks töökoht.
25 asja, mida pardameeskond meile öelda tahaks, kuid ei saa
Salongipersonal puutub iga päev kokku sadade inimestega ning nende hulgas on loomulikult kõiksuguse käitumisstiiliga inimesi. Insider küsitles pardameeskonna liikmeid ja sai teada, mida nad tegelikult reisijatele öelda tahaks.
1. Ole arvestav – kogu maailm ei tiirle sinu ümber.
2. Ühistransport ei ole kõigile – kui sul on nii kõrged nõudmised, siis peaksid kaaluma eralennuki ostmist.
3. Ma ei räägi selleks, et enda häält kuulda – kui me üle salongi midagi räägime, siis põhjusega, ja kui me seda ei tee, võime selle eest trahvi saada.
4. Planeeri lennu hilinemine ajakavasse – kui broneerid jätkulennu vaid 30 minutit pärast esimese lennu maandumist, ei pruugi sa sellele jõuda.
5. Ära vingu meeskonnaga – sa tahad end välja elada ja selles ei ole midagi hullu, kuid see ei muuda mitte midagi. Räägi inimestega, kes saavad otsuseid teha või asju muuta. Pardameeskond ei muuda süsteemi, meie ei vali kui suur peab olema istmevahe ega ole need, kes asjade eest lisatasu küsivad.
6. Käitu ilusti – pane ära see alkohol, mille lennujaama poest ostsid.
7. Pane jalanõud jalga – see ei ole vesi, mille peale sa tualetis astud.
8. Me tahaksime, et meil oleks suurem meeskond, et saaksime pakkuda paremat teenust – kui tundub, et me unustasime su ära, siis see ei ole nii. Meil lihtsalt ei ole palju meeskonnaliikmeid. Tavaliselt on 50 reisija kohta vaid üks salongipersonali liige.
9. Lennuk ei ole toidupood – me oleme kümne kilomeetri kõrgusel, meil on pakkuda seda, mida meil parajasti on.
10. Sa ei ole ainus – ka mina kardan turbulentsi.
11. Ma olen siin selleks, et vajadusel su tagumik päästa – mitte selleks, et sinna pugeda.
12. Sind võidakse selle eest, kui teed, mida tahad, arreteerida – seaduse kohaselt peavad reisijad järgima pardameeskonna korraldusi.
13. Korista enda järelt – ära jäta enda istme juurde tõelist sealauta.
14. Meil sai kana otsa... – ...mitte kütus!
15. Ei, te ei või tellida kolme erinevat jooki – kas sa näed, et veel sada inimest ootavad oma korda?
16. Ma ei ole sinu teener – ühtlasi ei ole ma ka sinu koristaja, ettekandja või lapsehoidja.
17. See, et lendad äriklassis ei tee sinust veel kuningakoja liiget – see tüüp, kes istub viimases reas, maksis samuti oma pileti eest ning väärib ka minu tähelepanu.
18. Siin on kitsas – käi enne lendu duši all.
19. Saa üle! – sa oled kümne kilomeetri kõrgusel ja sõidad 800 kilomeetrit tunnis, saa üle väikestest asjadest, nagu ekraani puudumine ja et sul pole võimalik järgmise kahe tunni jooksul filmi vaadata.
20. Palun ärge tehke vahekäigus võimlemisharjutusi – vahekäik on meie ainuke tööala ja meil ei ole kusagile mujale minna.
21. Palun käituge viisakalt – on imekspandav, kui paljud kliendid ei ütle «palun» või «aitäh». Sageli ei vaadata meile isegi otsa. Meie oleme siin, et teile midagi pakkuda, palun tunnustage meid selle eest. See on väga-väga ebaviisakas.
22. Kui lennuk hilineb, jääd ilmselt maha oma jätkulennust – jätkulende ei hoita kinni.
23. Mis sul küll arus oli? – kas on mingi põhjus, miks jätsid banaanikoored tualettruumi kraanikaussi?
24. Ära puutu mind – mitte kunagi ei ole sobilik kedagi riietest tirida, selleks, et tema tähelepanu saada. Ükskõik kui karm ülejäänud keskkond ka on.
25. Me oleme kõik inimesed – natuke rohkem mõlemapoolset mõistmist ja kannatust muudaks lendamise oluliselt paremaks.