Finnair ja Finavia testivad näotuvastustehnoloogiat

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Finnairi lennukid
Finnairi lennukid Foto: LEHTIKUVA/REUTERS/Scanpix

Finnair ja Finavia testivad koos Futurice'iga Helsingi lennujaamas Finnairi lendudele registreerimise protsessi jaoks näotuvastustehnoloogiat. 

Testperioodi jooksul, mis kestab 2.–23. maini, koguvad ettevõtted infot näotuvastustehnoloogia rakendamise kohta lennujaamas ning lennufirma kasutatavaid süsteeme.

Näotuvastustehnoloogia võiks pakkuda kliendile sujuvamat väljalennuprotsessi ning ühtlasi kaotaks see vajaduse pardakaardi järele,» ütles Finnairi maapealse kogemuse ja tugiteenuste juht Sari Nevanlinna.

Finnairi kliendid, kes testis osalevad, kasutavad testrakendust, et saata oma näo pildid testsüsteemile. Lennule registreerudes kasutavad nad spetsiaalset registreerimislauda, kus kasutatakse näotuvastustehnoloogiat. Klienditoe agent kontrollib seejärel kliendi reisiinfot ning märgib testsüsteemis, kas näotuvastus oli edukas.

«Tahame lennureisimise muuta senisest veelgi sujuvamaks ning olla kaasatud kliendikogemuse edasiarendamisse,» ütles Helsinki Airport for Finavia asepresident Heikki Koski. «Näotuvastus on osa suuremast biomeetrilise tuvastuse megatrendist ning see võimaldab «käed taskus» reisimist, mis tähendab, et kaob vajadus reisidokumentide järele. Kui kogu reisiga seotud informatsioon on digitaliseeritud, muutub lennujaama kontrollpunktide läbimine kiiremaks ja lihtsamaks. Möödunud aastal testisime näotuvastustehnoloogiat oma töötajate turvakontrollis ja tulemused olid väga julgustavad,» selgitas Koski.

Testi käigus kasutatakse Futurice'i süsteemi, laialt levinud riist- ja tarkvara ning pilveteenuseid. «Kasutame näo omadustel põhinevat näotuvastustehnoloogiat, mis muudab näo pildid biomeetriliseks ID-ks,» ütles Futurice'i projektijuht Tuğberk Duman. «See võimaldab meil identifitseerida registreerunud reisijaid käigu pealt, ilma et tekiks vajadus pilte salvestada. Test annab meile kasulikku informatsiooni lahenduse toimimise kohta suurte kliendivoogudega ning rangete turvanõuetega keskkondades,» lisas Duman.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles