Pardameeskonna töö võib olla üsna raske, sest hakkama tuleb saada pingelistes situatsioonides keerukate klientidega.
United Airlinesi juhtumil on kurvad tagajärjed ka pardameeskonnale
United Airlinesi stjuuard Narhan Henderson jagab news.com.au vahendusel oma lugu sellest, kuidas pardameeskonna elu on muutunud pärast paar nädalat tagasi toimunud vahejuhtumit lennukist välja tiritud reisijaga.
«Kõik on liitunud «reisijate elud on olulised» mõttelaadiga pärast seda juhtumit. Nad on palju lugupidamatumad ja süüdistavad meid igas probleemis,» kirjeldas tekkinud olukorda Henderson. «Inimesed ütlevad sageli erinevaid asju nagu, et nad tahtsid vajutada kutsunginuppu, et jooki tellida, aga nad ei taha, et neid mööda vahekäiku välja tiritakse».
Lisaks tõi Henderson näite, et talle on klient ka ette heitnud, et kuigi tema koti jaoks ei olnud ruumi, siis ei julgenud ta midagi öelda, sest «kõik ju teavad, mis juhtub nendega, kes arvamust julgevad avaldada».
Hendersoni sõnul on selline käitumine väga tüütu, sest tema arvates võivad kliendid kõike salvestada, selle kontekstist välja rebida, sotsiaalmeediasse üles riputada ning seega ka töötajatele probleeme tekitada.
«Iga näoilme, iga liigutus või isegi ohe võib reisija jaoks tähendada kaudset lugupidamatust või vaenulikkust,» rääkis Henderson. «Ühe tavalise kaheksatunnise päeva jooksul puutun ma kokku 600 kuni 900 reisijaga ja see muutub järjest keerulisemaks».
Ette tuli ka juhus, kus reisijad ei tahtnud mõista, et pardameeskonna palve oli vaid tema enda heaolu silmas pidades. Nii hakkas mees stjuuardi peale karjuma, kui ta palus lennuki galeriist lahkuda, sest seal on liikuvad objektid, mis võivad ootamatu turbulentsi korral talle peale lennata.
«Mida sa nüüd siis ette võtad? Kas ma olen suures jamas?» küsis reisija stjuuardit verbaalselt rünnates. Kui tualett vabanes, mida reisija tegelikult oli ka oodanud, suunas stjuuard viisakalt sellele mehe tähelepanu.
«Kas ma üldse võin sinna minna? Kas sa annad mulle selleks loa?» jätkas mees. Pardal olukord küll lahenes, kuid paar päeva hiljem sai Henderson teada, et tema kohta oli esitatud kaebus. Seetõttu peab stjuuard minema vestlema oma ülemusega ning see vahejuhtum läheb ka tema dokumentidesse kirja seniks, kuni ta suudab koguda piisavalt palju positiivseid tagasisidet.
«Nelja stjuuardina töötatud aasta jooksul ei ole minu kohta kordagi kaebust esitatud. Aga ma olen tänulik nendele reisijatele, kes annavad endast parima, et meisse poolehoiuga suhtuda. Sellised inimesed teevad kõik paremaks,» sõnas Henderson.